آداب و رسوم کادو شب یلدا عروس

یلدا در حقیقت شب تاج‌گذاری زمستان است. تاریخچه شب یلدا به زمان‌های بسیار دور باز می‌گردد. شب یلدا یکی از جشن‌های ایرانیان است که از پیشینه تاریخی برخوردار بوده و به عنوان قدیمی‌ترین جشن‌های ایران شناخته شده است. یکی از رسومات این شب بردن کادو شب یلدا عروس است. یلدا به معنای تولد و نو شدن است و ایرانیان بر این باورند که پایان پاییز و شروع زمستان را با زایش خورشید باید جشن گرفت.

شب یلدا یا به عبارت دیگر شب چله بلندترین شب سال است و این امر بهانه‌ای است تا همه اقوام و آشنایان در این شب دور هم جمع شده و جشن بگیرند. فراهم آوردن این شب برای ایرانیان و انجام رسم و رسومات مربوط به این شب سبب می‌شود از روزهای قبل هیاهوی یلدا در خیابان‌های همه شهرها حس شود.

کادو شب یلدا غروس چی بخریم

 

این شب برای عروس و داماد‌هایی که در شرف ازدواج هستند شبی به یادماندنی است که در کشور ما آیین خاص خود را دارد. در این شب خانواده داماد با خرید هدایا و تنقلات به خانه عروس رفته و این شب را در کنار هم جشن می‌گیرند.

ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با کادو شب یلدا عروس، مراسم و رسومات آن و اینکه شب یلدا برای عروس چه میبرن صحبت نماییم. پس اگر شما نیز علاقه‌مند هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید در ادامه این مطلب جذاب با راف گلد همراه باشید.

رسوم مراسم شب یلدا برای عروس

در حقیقت شب یلدا یکی از قشنگ‌ترین شب‌ها برای عروس خانم‌ها است. از قدیم تا به امروز بردن یکسری از هدایا در این شب برای عروس‌ها رواج داشته است. شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که شب یلدا برای عروس چه میبرن؟

همانطور که بیان کردیم در شب یلدا خانواده داماد بر اساس رسمی کهن و دیرباز همراه با هدایای مختلفی به خانه عروس رفته و خانواده عروس نیز خود را برای پذیرایی از مهمانان آماده می‌کنند. بدین ترتیب دو خانواده به همراه اقوامی دیگر در بلندترین شب سال این شب را برای عروس و داماد جشن می‌گیرند.

رسم و رسومات مختلفی برای این شب در شهرهای مختلف مشاهده می‌شود و نوع و نحوه خرید کادو شب یلدا عروس در برخی از شهرها با دیگری متفاوت است.

بهترین هدیه شب یلدا عروس

 

در بعضی از شهرها بر اساس آیین سنتی و پیشین طبق‌هایی بزرگ از هدایا و میوه‌های رنگارنگ، تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی را در این سینی‌های بزرگ قرار داده و با تزئینات مختلف راهی منزل عروس می‌شوند.

اما امروزه و در شهرهای مدرن به نوعی تشریفات بیشتر شده و هدایای بسیار زیاد و متنوعی را درون باکس‌های زیبا، سبدهای چوبی و همچنین کالسکه و صندوقچه‌های کوچک قرار می‌دهد و با تشریفات و تزئیناتی مانند میوه آرایی و گل‌آرایی، روبان و پارچه به خانه عروس می‌برند. همچنین خانواده عروس نیز خود را با تشریفات گوناگون آماده پذیرایی از خانواده داماد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین هدیه شب یلدا برای کودکان

هدایای شب یلدا برای نو عروس

خرید هدیه شب یلدا عروس معمولا در بسیاری از فرهنگ‌ها شبیه هم می‌باشد و تنها در خرید برخی از لوازم با یکدیگر متفاوت هستند. در برخی از شهرها مانند آذربایجان غربی و شرقی و همچنین کرمانشاه مراسمات خاصی در این شب برگزار می‌شود و جشن یلدا پرشکوه‌تر و مفصل‌تر در کنار سایر اقوام برگزار می‌گردد.

میوه های مختلف از جمله انار و هندوانه به همراه تزئینات ، آجیل و خشکبار تزئین شده و همچنین گل‎‌های طبیعی از موارد ثابت در خرید هدایا برای نو عروس‌ها در بیشتر شهرها هستند. با توجه به رسم حافظ خوانی و قصه‌گویی در این شب و گرفتن فال حافظ، برخی نیز دیوان حافظ در کنار این وسایل قرار می‌دهند.

هدیه شب چله عروس

 

از جمله موارد دیگر در کادو شب یلدا نو عروس که برخی از افراد اقدام به خرید آن می‌کنند خرید کیف، کفش و پوشاک زمستانی مانند پالتو، بوت، شال و روسری و گاهی نیز عطر و ادکلن است.

اما از زمان‌های گذشته در بسیاری از فرهنگ‌ها و رسوم مختلف در این شب برای عروس سکه و یا طلا و جواهر نیز در کنار وسایل نامبرده می‌برند. این مورد در آداب و رسوم بسیاری از شهرهای مختلف وجود داشته و در حقیقت خرید زیورآلات طلا در بسیاری فرهنگ‌ها برای کادو شب یلدا عروس یک رسم رایج است. تنوع بسیاری از این زیورآلات وجود دارد که با نمادهای مختلفی از یلدا طراحی می‌شوند که در ادامه انواع آن را شرح خواهیم داد.

 

زیورآلات مناسب برای کادو شب یلدا عروس

انواع مختلفی از زیورآلات در بازار وجود دارد که هر کس با توجه به بودجه و همچنین سلیقه اقدام به خرید آن می‌کند. همانطور که بیان کردیم بسیاری از افراد برای کادو شب یلدا عروس بر اساس رسم و رسوم مختلف اقدام به خرید انواع زیورآلات طلا می‌کنند.

دستبند، انگشتر، دستبندهای النگویی، گوشواره و گردنبند، خرید ست و نیم ست از جمله اکسسوری‌هایی است که به عنوان یک هدیه گران‌بها برای کادو شب یلدا نوعروس مناسب هستند.

مراسم شب یلدا عروس

 

طرح‌های متنوعی از این زیورآلات در بازار وجود دارند اما بسیاری از فروشگاه‌های طلا و جواهرات زیورآلات خاصی را برای این شب طراحی و تولید می‌کنند. مدل‌هایی از زیورآلات با آویزها میوه و نمادهای شب یلدا که امروزه محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کرده است و بسیاری از دامادها در این شب و در کنار سایر لوازم ذکر شده زیورآلاتی با نماد شب یلدا را برای عروس می‌برند.

اگر چه خرید هر نوع طلا و جواهر برای عروس در این شب ارزش زیادی دارد اما انتخاب برخی از طرح‌ها و مدل‌ها می‌تواند آن را به هدیه‌ای منحصربه فرد و به یادماندنی از شب یلدا تبدیل نماید.

در ذیل به معرفی برخی از نمونه‌های جذاب این زیورآلات خواهیم پرداخت.

 

  •  زیورآلاتی با نماد هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌هایی است که بر اساس رسوم شب یلدا خانواده‌های ایرانی در کنار میوه‌های دیگر تهیه می‌کنند. زیورآلات طلا و جواهر بسیاری مخصوص شب یلدا با نماد و طرحی از هندوانه طراحی و در مدل‌های متنوع به فروش می‌رسد.

گوشواره، آویز و یا دستبند طلا با طرح هندوانه که به دلیل زیبایی و جذابیت انتخابی مناسب برای کادو شب یلدا عروس و همچنین هدیه برای سایر افرادی است که دوستشان دارید. زیورآلات طلا هندوانه را می‌توانید در وزن‌های مختلف، قیمت و مدل‌های متنوع با نگین‌های ساده و جواهر و یا بدون نگین خریداری نمایید.

 

  • زیورآلات یلدایی با طرح انار

انار یکی دیگر از میوه‌های اصلی در شب یلدا است که در میان تمام میوه‌ها در شب یلدا خودنمایی می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت انار یکی از نمادهای شب یلدا است که در بسیاری از موارد دیگر از جمله تزئینات مختلف در این شب کاربرد دارد.

زیورآلاتی از جمله انواع گردنبند، دستبند، گوشواره، ست و نیم ست طلا با طرحی از انار از جمله محبوب‌ترین زیورآلات در میان بانوان هستند.

کادو شب چله عروس چی بخریم

این طرح می‌تواند انتخابی شایسته و به یاد ماندنی از شب یلدا برای کادو شب یلدا عروس و همچنین یک هدیه جذاب برای سایر افراد باشد. این اکسسوری‌ها در وزن‌های مختلف و مدل‌های متنوع با نگین و بدون نگین با انارهای تو پر و خالی طراحی می‌شود. بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید زیورآلات طرح انار را خریداری نمایید.

 

  •  انواع زیورآلات یاقوت سرخ

یکی دیگر از زیورآلاتی که برای خرید کادو شب چله عروس می‌تواند گزینه مناسبی باشد خرید انواع زیورآلات با یاقوت سرخ است. همانطور که می‌دانید یاقوت یکی از سنگ‌های با ارزش در دنیاست که به دلیل خواص مفید، زیبایی و درخشندگی بسیاری که دارد در ساخت بسیاری از زیورآلات از آن استفاده می‌شود.

گردنبند یاقوت برای شب چله

 

انواع دستبند، گردنبند، گوشواره، ست و نیم ست با این سنگ ساخته می‌شود که معمولا دارای قیمتی بالا هستند. اگر به دنبال خرید یک زیورآلات خاص و گران‌قیمت برای هدیه شب یلدا هستید اکسسوری‌های ساخته شده با این سنگ انتخابی شایسته خواهد بود.

با توجه به وجود نگین و سنگ‌های فیک در بازار و گالری‌های مختلف، هنگام خرید این زیورآلات حتما از فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهرات اقدام به خرید نمایید.

 

  •  زیورآلات یلدا با نمادی از برف

دانه‌های برف با نمادی از زمستان که مدتی است در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده می‌شود. همانطور که بیان کردیم شب یلدا آخرین روز پاییز و اولین شب زمستان است.

شروع فصل زمستان با یک هدیه مرتبط در این شب برای هر شخصی جذاب و هیجان‌انگیز خواهد. اکسسوری‌های برف در وزن‌ها و مدل‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند که به عنوان کادو شب یلدا عروس و همچنین هدیه شب یلدا برای دیگر افراد می‌تواند انتخابی شایسته باشد.

کادو شب یلدا عروس با نماد برف

 

گردنبند با آویز برف، گوشواره‌های میخی برف، انواع دستبند و پابند در طرح‌های متنوع با نماد برف را می‌توانید از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد با قیمت مناسب خریداری نمایید.

 

خرید انواع زیورآلات مخصوص شب یلدا از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله در ارتباط با کادو شب یلدا عروس و رسم و رسومات مختلف در شهرها و همچنین انواع زیورآلات یلدایی و مناسب برای هدیه شب یلدا صحبت کردیم.

اگر شما نیز قصد خرید این طرح از زیورآلات را دارید بهتر است با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید. این گالری تنوع بسیاری از اکسسوری‌ها مانند ست و نیم ست طلا مخصوص یلدا، انواع انگشتر، گوشواره، گردنبند و همچنین دستبند با نمادهای زیبا و جذاب مناسب هدیه شب یلدا را در وبسایت خود به فروش گذاشته است.

با مراجعه به این فروشگاه اینترنتی از جدیدترین و بروزترین زیورآلات دنیا دیدن فرمایید و با خرید آنلاین از هر شهری که هستید در کوتاه‌ترین زمان محصولات خود را درب منزل تحویل بگیرید. با خرید آنلاین از این گالری از تخفیفات و آفرهای بیشتری بهره‌مند شوید. با راف گلد همواره زیبایی و خاص بودن را در کنار خریدی لذت‌بخش تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست