روش های ساده برای کوتاه کردن دستبند و گردنبند در خانه

طلا و جواهرات از آن دسته اکسسوری های پرطرفدار است که همه افراد به داشتن آن تمایل دارند. در میان انواع این زیورآلات, گردنبندها و دستبندها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و در استایل شما بیشتر خودنمایی میکنند. علاوه بر خانمها, آقایان هم به این اکسسوری جذاب علاقه دارند. شاید برای شما هم پیش آمده که گردنبند و یا دستبندی را از قبل داشتید و یا هدیه گرفتید و با توجه به تغییر سایز استایل خود, یا به خاطر هماهنگ نبودن این اکسسوری ها با نوع پوشش و نیز به دلیل ست کردن دستبند با لباس و یا عوض شدن مد بخواهید تغییراتی در آن بدهید و این زیورآلات خود را کوتاه یا تنگ کنید. ما در این مقاله میخواهیم روش های کوتاه کردن دستبند و گردنبند را در خانه به شما آموزش دهیم تا با ابزار سادهای که در اختیار دارید به راحتی بتوانید آن را به سلیقه خود کوتاه کنید و مورد استفاده قرار دهید. انجام این کار در خانه برایتان لذت بخش خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

کوتاه کردن گردنبند یا دستبند میتواند هماهنگی آن را ایستایل شما را افزایش دهد.

آیا میتوان گردنبند و دستبند را در خانه کوتاه کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید این نکته را متذکر شویم که کوتاه کردن دستبند و گردنبند مانند تعمیر کردن طلا در خانه و یا تمیز کردن طلا در خانه اصولی دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

بعضی گردنبندها و دستبندها را که از حلقههای درشت ساخته شدهاند را میتوان در خانه کوتاه کرد. برای این کار به وسایلی نظیر انبردست, ذره بین, انبر(پنس), پیچ گوشتی, کاتر و قیچی نیاز دارید.

ذر برخی موارد با استفاده از قیچی و وسایل ساده میتوان اقدام به کوتاه کردن دستبند یا گردنبند کرد.

ولی بعضی دیگر را به دلیل اینکه حلقه های ظریف و کوچکی دارند و نیز مهره های زنجیر آن به هم متصل هستند, نمیتوان در خانه کوتاه کرد و بهتر است به طلا سازی مراجعه کنید تا توسط طلاساز کوتاه شود و به زیورآلات شما آسیبی وارد نشود و نیز از ارزش طلای آن کم نشود.

انواع طلاهای ظریف مانند دستبند طلا ظریف و یا دستبند نوزاد را که از زنجیرهای نازک و ظریفی ساخته شدهاند, بهتر است در خانه تعمیر نکنید. ولی به طور کلی اگر روشهای کوتاه کردن دستبند و یا گردنبند را در خانه بدانید, میتوانید بعضی از این اکسسوری ها را در خانه کوتاه کنید.

روشهای کوتاه کردن دستبند و گردنبند در خانه

برای کوتاه کردن این اکسسوری های جذاب همان طور که بیان کردیم نیاز به وسایلی داریم تا بتوانیم با دقت این زیورآلات با ارزش را تغییر سایز دهیم. روش پیشنهاد میشود که در ادامه برای شما شرح دهیم.

  • در ابتدا باید بدانیم کوتاه کردن دستبند و گردنبند بستگی به نوع زنجیر طلا, قالب و شکل آن دارد. هر چقدر زنجیر حلقه های درشت تری داشته باشد کوتاه کردن آن در خانه راحت تر است. اگر زیورآلات شما حلقه های درشت دارد میتوان با کم کردن تعداد حلقه ها به وسیله یک ابزار مانند انبردست, زنجیر را کوتاه کرد. مانند دستبند کارتیه که از حلقه های درشتی تشکیل شده و با کمی دقت میتوانید آن را در خانه کوتاه کنید.
  • میتوانید برای کوتاه کردن گردنبند و دستبندهایی که مهره های سنگی دارند, با توجه به سایز دلخواه خود, مهره ها را از نخ بیرون آورید, سپس نخ را به صورت بافت گره بزنید. قبل از استفاده حتما از محکم بودن گره ای که زدید اطمینان حاصل کنید.

کوتاه کردن دستبند یا گردنبندی که مهره های سنگی دارد ساده تر از سایر مدل ها است.

  • برای کوتاه کردن دستبند یا گردنبند چرمی, باید دستبند را دور دستتان بپیچید و سایز اضافه آن را با یک خودکار یا ماژیک علامت بزنید. سپس به وسیله پیچ گوشتی زبانه اهرمی قفل آن را فشار دهید تا قفل آن آزاد شود و از دستبند جدا شود. در ادامه با یک کاتر یا قیچی قسمت اضافی را برش دهید و در آخر مجددا قفل را در جای خود قرار دهید و با فشردن زبانه اهرمی از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب دستبند شما به سایز دلخواهتان تبدیل میشود.
  • همچنین توجه به عیار طلا نکته مهمی است. طلاهایی با عیار پایین, به دلیل ترکیب با فلزات دیگر مقاوم هستند و کوتاه کردن دستبند یا گردنبند هایی که عیار پایین دارند در خانه امکان پذیر می‎باشد. این گونه زیورآلات با عیار پایین معمولا سفیدرنگ میباشند. ولی طلا با عیار بالا به دلیل اینکه با فلزات کمتری ترکیب شده نرم و شکننده است و کوتاه کردن آن در خانه مناسب نمیباشد.

اگر چه روش کوتاه کردن دستبند یا گردنبند و بعضی از زنجیرها در خانه امکان پذیر است ولی توصیه ما این است این اکسسوری های با ارزش را در خانه تعمیر نکنید و سعی کنید آنها را به دست طلاساز با تجربه بسپارید تا ضربهای به زیورآلات شما وارد نشود و آسیب نبیند, زیرا امکان دارد روی طلا خراشیدگی و خط ایجاد شود و یا بشکند. همچنین در هنگام کوتاه کردن این اکسسوری ها باید توجه داشته باشیم که قفل آن نشکند.

اگر چه روش کوتاه کردن دستبند یا گردنبند و بعضی از زنجیرها در خانه امکان پذیر است ولی توصیه ما این است این اکسسوری های با ارزش را در خانه تعمیر نکنید

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله شما را با روش های ساده کوتاه کردن دستبند و گردنبند در خانه آشنا کردیم. همچنین درباره زنجیرهای ظریف و شکننده نیز مطالبی را بیان کردیم و گفتیم بهتر است برای کوتاه کردن این گونه اکسسوری ها به طلاسازی مراجعه کنید.

اکنون از شما میخواهیم برای خرید انواع طلاهای سبک و سنگین به وب سایت گالری طلا و جواهر راف گلد مراجعه کنید و از طلاهای شیک و مدرن این گالری دیدن فرمایید.

گالری راف گلد تمامی محصولات خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب برای شما عزیزان عرضه داشته است. با خرید آنلاین انواع اکسسوری های شیک و مدرن مانند: دستبند طلا چرمی مردانه, دستبند طلا چرمی زنانه, گردنبند طلا زنانه ظریف و دیگر زیورآلات از آفرهای ویژه این گالری بهرهمند شوید و با دریافت فاکتور معتبر اطمینان و خریدی راحت را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست