چه انگشتری برای دست شما مناسب است؟

شاید برخی تصور کنند که خرید انواع جواهرات مانند انگشتر، بر خلاف خرید لباس ها که همراه ست کردنشان با ظاهر، رنگ مو، قد و فرم بدن می باشد، بسیار ساده و بدون مشکل است! در حالی که در انتخاب جواهرات به خصوص انگشتر، پارامتر های مختلفی را باید در نظر گرفت تا نه تنها با ظاهر ما ست و سازگار شود، بلکه به فرم دست و انگشتان ما نیز بیاید. در واقع انتخاب انگشتر مناسب دست مانند انتخاب یک پیراهن یا شلوار مناسب قد و شکل و فرم شماست. برای اینکه بدانید چه انشگتری انتخاب ایده آل برای دستان شما است تا انتهای این مقاله از راف گلد با ما همراه باشید.

انگشتر مناسب انواع دست

انتخاب انگشتر مناسب دست شما

هنگامی که نوبت به انتخاب حلقه یا انگشتر طلا می رسد و در مغازه ای انگشتر ها را پشت سر هم دست می کنید، به سرعت متوجه می شوید که انگار خیلی از این انگشتر ها آن طور که باید و شاید به دست شما نمی خورد.

با توجه به تفاوت انگشتر و حلقه میتوانید با در نظر گرفتن نکاتی ساده انتخابی مناسب در خرید این اکسسوری زیبا و پرطرفدار داشته باشید.

شاید ابتدا فکر کنید که زیادی دارید سختگیری میکنید اما شما درست دیده اید، انگشترها برای دست ها و انگشت های مختلف طراحی می شوند و برای انتخاب انگشتر مناسب فرم دست باید ویژگی های متفاوتی را – هم در انگشت و هم در انگشتر – در نظر بگیرید.

اما نباید نگران باشید، بالاخره یک انگشتر با استایل و فرم مناسب برای هر دست و هر انگشتی وجود دارد که زیبایی آن در حدی است که شما چیزهایی که درباره آن دوست نمی دارید را در نظر نخواهید گرفت. برای آشنایی بیشتر با انگشترها مقاله معرفی انواع انگشتر از راف گلد را از دست ندهید.

ست کردن انگشتر با دست میتواند استایل شما را زیباتر کند.

خوشبختانه با بخاطر سپردن و اعمال چند راهنمایی و نکته کوچک، نیازی به ساعت ها وقت گذاشتن برای خرید یک انگشتر از میان انگشترهای یک ویترین نخواهید داشت تا با امتحان کردن تک تک آنها گزینه های انتخابی تان را با حذف کردن پیدا کنید.

فرمول طلایی؛ طول انگشت × عرض آن + فرم انگشتر + استایل = تطابقی بی نظیر

هنگامی که انگشترهای مختلف را نگاه می کنید، طول و عرض انگشت را همراه با سایز کلی دست خود را در مقابل دو ویژگی مهم در نظر بگیرید:

  • اندازه و سایز نگین (یا سنگ) انگشتر
  • عرض و استایل خود انگشتر

همچنین باید شکل معمول ناخن های خود را نیز در نظر بگیرید که آیا همیشه کوتاه هستند یا بلند؟ مانیکور شده و مرتب شده اند؟ به این ترتیب ناخن های بلند، در واقع طول انگشت شما را افزایش می دهند و در فرمول طلایی جای میگیرند.

اگر چه شکل و فرم دست شما پارامتر مهمی برای پاسخ به سوال “چه انگشتری برای من مناسب است؟” می باشد اما به طور قطع لایف استایل و ویژگی های زندگی شما نیز در انتخاب یک انگشتر مناسب دست، تاثیر گذار خواهد بود. البته اینکه قرار است انگشتر در کدام انگشت قرار داده شود نیز شاید بتواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

برای مثال انگشتر مناسب برای انگشت اشاره را یک انگشتر طلا ظریف یا حلقه طلایی معمولی معرفی میکنند با اینکه داشتن حلقه در این انگشت را در بعضی از فرهنگها و سنتها نشانه ازدواج یا مراسمهای خاص مذهبی است.

انگشتر مناسب دست شما کدام است؟

در ادامه سلسله راهنمایی هایی برای شما آورده شده است که انگشتر مناسب خود را انتخاب نمایید. هم چنین برای آشنایی بیشتر با نکات مهم هنگام خرید انگشتر مقاله راهنمای خرید انگشتر طلا از راف گلد را نیز از دست ندهد.

البته اگر قلب و دل شما انگشتری را انتخاب کرد و پسندید، به انتخابش احترام بگذارید ولی در خیلی اوقات شاید هم بخواهید استایل صحیح و روی اصول و خارج از تعصبات قلبی را انتخاب کنید تا مناسب ترین انگشتر نصیبتان شود.

انگشتان بلند

  • سنگ های تراش یافته گرد و یا با تراش پرنسسی بسیار مناسب و چشمگیر خواهند بود.
  •  انگشترها با حلقه های پهن تر مکملی برای انگشت های بلند هستند.
  •  انگشت های بلند با استایل های برجسته به شرطی که به شما بیاید، نیز بسیار زیبا و مناسب خواهند شد.

انگشتر مناسب دست با انگشتان بلند زیبایی و بلندی انگشتان را زیباتر به نمایش میگذارد.

انگشتان بلند و باریک

برای انتخاب انگشتر برای این نوع انگشت ها نکته اصلی که باید در نظر بگیرید این است که انگشتری بسیار بزرگ و سنگین برایشان انتخاب نکنید.

  •  انگشتر با سنگ های کوچکتر باعث می شود انگشت های باریک، پهن به نظر بیایند.
  •  انگشتر با حلقه ضخیم تر باعث نمایش جلوه پهن تری از انگشت های باریک شما خواهد شد.

انگشتان کوتاه

انگشتری که برای این نوع انگشتها انتخاب می شود باید کمک کند تا انگشت شما صرف نظر از اینکه چه پهنایی دارند، کشیده تر به نظر بیایند.

  •  سنگ های بیضی یا گلابی شکل بر روی انگشتر، ظاهر انگشت شما را بلند تر نمایش می دهد.
  •  سنگ های زمردی مستطیلی نیز کاری میکند تا انگشت بلندتر به نظر بیاید تا وقتی که خیلی بزرگ نباشند.
  •  انگشتر با حلقه هایی باریک و نازک نیز باعث بلندتر شدن انگشت می شود.

انگشتر مناسب دست با انگشتان کوتاه انگشترهایی نگسن دار و اشکی شکل هستند.

انگشتر مناسب دست با انگشتان پهن

برای انتخاب برای این نوع انگشترها باید توجه شود که انگشتری انتخاب شود که باعث نمایش حجم زیادی از پوست انگشت در اطرافش نشود و یا اینکه باعث پهن تر نشان داده شدن انگشت ها نگردد.

در مقابل داشتن انگشت های پهن به شما این توانایی را میدهد که انواع و اقسام انگشتر ها را اعم از کلاسیک تا مدرن و اسپرت را امتحان کنید، می توانید برای انتخاب بهتر به نکات زیر توجه کنید:

  • دنبال سنگ های بیضی شکل، مستطیلی یا زمردی شکل باشید، چون سنگ های باریک و کوچک، انگشت های پهن را پهن تر نشان می دهد.
  • سبک های خوشه ای و یا گرد سنگ که در ابعاد بزرگتر طراحی شده اند نیز برای انگشتهای پهن مناسبند.
  • انگشتری با حلقه متوسط یا ضخیم انتخاب کنید.
  • طراحی های زاویه دار و نامتقارن نیز حالت پهن انگشت را به حداقل می رسانند.

انگشت با بندهای (مفصل) بزرگ

بندانگشت های خود را دوست ندارید؟ نگران نباشید! انگشتری که درست انتخاب شده باشد، همه توجه ها را به خودش جلب می کند نه به بند انگشتهایتان! در واقع هر وقت انگشتری انتخاب می کنید، توجه داشته باشید که همه چیز درباره انگشت های شما نیست، بلکه کل دستتان نیز در هنگام خرید انگشتر اهمیت پیدا می کند.

  • دنبال انگشتر با حلقه های ضخیم تر و سنگین تر بگردید تا توجه را به خود انگشتر بکشانید تا به وسط انگشتتان که مفصل بزرگی دارد.

در صورت عدم تناسب انگشتر بادست با مفصل های بزرگ بزرگ بودن مفاصل بیشتر نشان داده میشود.

انگشتر مناسب دست های کوچک

برای دست های کوچک بهتر است دنبال انگشتر ها با سنگ های کوچک باشید.

  •  سنگ های گرد کوچک، تراش پرنسسی، بیضی یا قلبی شکل بسیار مناسب خواهند بود.

انگشتر مناسب دست های کوچک باید ظریف و نازک باشد.

انگشتر مناسب دست دست های بزرگ

  • به خاطر فضای زیادی از دستتان که در اختیار دارید دنبال انگشتر یا حلقه های بزرگ باشید.
  • با دست های بزرگ به سادگی می توانید از سبک های شلوغ و پرحجم انگشترها استفاده کنید.

سخن آخر

همان طور که در طول مقاله گفته شد دست ها و مدل ناخن های شما میتواند در انتخاب انگشتر یا حلقه مناسب و ریبا برای دستان شما موثر باشد. هنگام خرید انگشتر نمونه های طلا و نقره آن را امتحان کنید تا بهترین انگشتر را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست