حلقه و انگشتر چه تفاوتی با هم دارند؟

انگشتر و حلقه از جمله زیورآلاتی هستند که از گذشته تا به امروزه برای زینت دادن به دست استفاده می‌شود. حتی از زمان پادشاهان و در یونان باستان نیز اشراف زادگان به گونه‌های مختلف با توجه به تفاوت حلقه و یا انگشتر از آن استفاده می‌کردند.

اما این زیورآلات تنها جنبه زیبایی نداشته و در برخی از دوران زندگی افراد جایگاهی پررنگ‌تر و همچنین معنا و مفهوم خاصی پیدا می‌کنند. نقش انگشتر و حلقه در مهمترین دوران زندگی افراد از جمله نامزدی، عقد و ازدواج بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کاربردی بیشتر دارند.

هر چند که بسیاری از خانم‌ها و همچنین آقایان از انواع مدل‌های انگشتر و یا حلقه به صورت روزانه در منزل و یا محیط کار و یا در مهمانی‌ها و مراسمات مختلف استفاده می‌کنند اما حلقه در افرادی که در شرف ازدواج هستند نمادی از عشق و دوست داشتن و یا متعهد بودن است.

در این مطلب از راف گلد قصد داریم در ارتباط با تفاوت حلقه و انگشتر صحبت نماییم. برای آشنایی بیشتر با این موضوع و تفاوت این دو زیورآلات در ادامه مطلب با راف گلد همراه باشید.

تفاوت حلقه و انگشتر

فرق حلقه و انگشتر در چیست؟

تفاوت حلقه و انگشتر طلا، سوالی که بارها برای بسیاری از ما پیش آمده است. انگشترهای طلا معمولا در اندازه‌ و وزن‌هایی بیشتر نسبت به حلقه‌ها و در طرح‌های متنوع و رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند. شما میتوانید با آگاهی از تفاوت حلقه و انگشتر و داشتن راهنمای خرید انگشتر خرید بهتری داشته باشید.

انگشترها معمولا دارای نگین و سنگ‌هایی درشت هستند اما حلقه ها معمولا ظریف تر و بدون نگین هستند و یا از تعدادی نگین ریز تشکیل شده‌اند. برخی از حلقه‌ها نیز تنها از یک نگین ریز تشکیل شده که معمولا به دلیل اینکه این حلقه‌ها ست هستند برای عروس و دامادها به صورت ساده‌تر طراحی می‌شوند.

حلقه‌ها همانطور که بیان کردیم نمادی از عشق، محبت و تعهد را می‌رسانند. در ذیل برخی از انواع حلقه و انگشتر طلا را به طور مختصر معرفی می‌کنیم.

• حلقه ساده

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از انگشتر از یک حلقه‌ ساده استفاده کنند. انواع مختلفی از حلقه‌ها در مدل‌های نگینی و درشت و همچنین در طرح‌های بدون نگین یا رینگی وجود دارند که می‌توانید آن را با سایر زیورآلات دیگر از جمله دستبند خود ست نمایید. انگشتر های ساده برای کسانی که سبک مینیمال و یا کژوال را میپسندند مناسب است.

حلقه‌های کارتیه از جمله اکسسوری پرطرفداری است که در کنار دستبند کارتیه ست زیبایی را تشکیل می‌دهند. این نوع حلقه ها در میان بانوان و آقایان در هر سنی کاربرد دارد. حلقه ساده رینگی نیز از زمان قدیم تا امروز به عنوان حلقه دوم برای ازدواج خریده می‌شوند و کاربردی روزمره دارند.

 

حلقه ساده

• حلقه ازدواج

تفاوت حلقه و انگشتر در مورد حلقه ازدواج بسیار واضح است. همانطور که می‌دانید از جمله معروف‎‌ترین نوع حلقه، حلقه‌های ازدواج هستند که افرادی که در شرف ازدواج هستند اقدام به خرید آن می‌کنند. حلقه‌های مخصوص عروس و داماد معمولا ست هستند و در مدل‌هایی شبیه هم طراحی می‌شوند.

در برخی از موارد حلقه‌های عروس خانم‌ها زرق و برق و یا تعداد نگین‌ بیشتری نسبت به حلقه داماد دارند. این نوع حلقه‌ها در انواع جواهر و معمولی در بازار وجود دارند.

حلقه‌های جواهر از نگین و سنگ‌هایی مانند برلیان و الماس و سایر سنگ‌های گران قیمت تشکیل شده‌اند که قیمتی بیشتر نسبت به مدل‌هایی با نگین معمولی دارند.

حلقه ست ازدواج

• انگشتر نشان یا نامزدی

در حقیقت فلسفه انگشتر نشان به درخواست ازدواج از یک دختر برمی‌گردد که این کار با استفاده از یک انگشتر طلا و یا جواهر صورت می‌گیرد. حتما در فیلم‌های هالیوودی تقدیم این انگشتر با عشق را از طرف آقایان به خانم‌ها دیده‌اید.

اما در ایران به دلیل رسم و رسومات، این درخواست به نوعی متفاوت است. انگشتر نشان همانطور که از نامش پیداست برای نشان کردن دختر در مراسم نامزدی و یا بله برون استفاده می‌شود.

تفاوت حلقه و انگشتر نشان این است که انگشترها به صورت تک نگین و یا بدون نگین در اندازه‌های درشت‌تر نسبت به حلقه و با زرق و برقی بیشتر خریداری می‌شوند. انواع انگشتر تک نگین جواهر با نگین‌های برلیان و الماس از جمله پرفروش‌ترین انواع انگشتر نشان و یا به عبارت دیگر انگشتر نامزدی هستند. برای آشنایی بیشتر با انگشترها مقاله معرفی انواع انگشتر از راف گلد را از ذست ندهید.

انگشتر نشان یا نامزدی

• انگشترهای ساده

انواع مختلفی از انگشترهای طلا ساده در طرح‌های گوناگون و قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد. فرق حلقه و انگشتر ساده معمولا در طرح و نگین‌های آن ها است. انگشترهای ساده معمولا هیچ نگینی ندارند و به طور کامل از فلز طلا تشکیل شده‌اند اما حلقه‌ها معمولا از یک یا چند نگین ریز تشکیل شده‌اند. انگشترهای ساده برای استفاده روزمره، مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و همچنین محیط کاری مناسب می‌باشند.

انگشتر ساده

نکات مهم در انتخاب حلقه و انگشتر

در راستای تفاوت حلقه و انگشتر بهتر است به نکات مهم در خرید آن نیز توجه داشته باشید. با توجه به اینکه انتخاب حلقه و یا انگشتر به خصوص برای ازدواج و نامزدی از حساسیت بالایی برای خانم‌ها برخوردار است بهتر است در انتخاب آن دقت نمایید تا در آینده مشکلی برای شما پیش نیاید.

هم چنین برای خرید بهتر انگشتر مناسب دست خود را با توجه به فرم دستتان انتخاب کنید. در ذیل به طور مختصر آنها را بیان می‌کنیم.

  • در هنگام خرید انگشتر طلا زنانه حتما به نگین‌های آن دقت فرمایید تا به جای نگین اصل و یا جواهر انگشتری با نگین معمولی خریداری نکنید. برای این کار بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور خرید خود را انجام دهید.
  • انگشتر و یا حلقه خود را متناسب با سایز دست خود خریداری نمایید. زیرا استفاده از سایز بزرگ و یا کوچکتر به دست شما آسیب رسانده و یا فرم دست شما را تغییر می‌دهد.
  • قبل از خرید انگشتر و یا حلقه بودجه خود را در نظر بگیرید.
  • برای انتخاب انگشتر طلا رنگ پوست خود را در نظر گرفته و رنگ طلا را به گونه‌ای انتخاب نمایید که شما را جذاب‌تر نماید.

خرید آنلاین انواع انگشتر و حلقه طلا

با توجه به فرق حلقه و انگشتر طلا سلیقه‌های متفاوتی نیز در خرید این نوع زیورآلات وجود دارد. هر شخص بر اساس استایل شخصی و مدل مورد علاقه و همچنین بودجه خود اقدام به خرید این اکسسوری می‌کند.

با توجه به شرایط کنونی جامعه و همچنین گسترش تکنولوژی از جمله اینترنت مردم بسیاری از کارها و خدمات و حتی خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. با خرید آنلاین، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان در هر جای دنیا که باشید می‌توانید کالای مورد نظر خود را سفارش دهید.

برای خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات از جمله حلقه‌های ست ازدواج، انواع انگشتر و حلقه ساده و یا انگشتر نشان و همچنین سایر زیورآلات دیگر، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور رسمی، با خیالی راحت، خرید خود را انجام دهید.

خرید حلقه و انگشتر نشان از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

اکنون که با تفاوت حلقه و انگشتر طلا آشنا شده‌اید برای خرید آنلاین امن و مطمئن فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد را به شما معرفی می‌نماییم. این فروشگاه با ویترینی از جدیدترین زیورآلات روز دنیا به صورت آنلاین در هر ساعات از شبانه روز پذیرای سفارش شما است.

راف گلد برای خریدهای اینترنتی علاوه بر قیمت مناسب، اجرت ساخت پایین محصولات را نیز در نظر گرفته است.

با خرید اینترنتی از این فروشگاه لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

به شما پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با تمیمه حتما این مقاله را بخوانید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست