پایه جواهرات چیست؟

طلا و جواهرات ارزش و جایگاه خاصی در زندگی انسان‌ها دارد و در طول هزاران سال در فرهنگ‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

از جمله زیورآلات پرطرفدار و جذابی می‌باشد که افراد برای آراستن خود از آن استفاده می‌کنند. خرید طلا برای سرمایه‌گذاری نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در بین مردم می‌باشد و داشتن آن علاوه بر آراستگی، می‌تواند پشتوانه‌‌ای برای آینده شما و فرزندانتان باشد.

تولید و توسعه ساخت طلا و جواهرات به هزاران سال پیش برمی‌گردد. مصریان باستان با تبدیل طلا به اشکال مختلف قابلیت‌های جدیدی را برای آن بدست آوردند.

امروزه برای ساخت این اکسسوری زیبا ابتدا قالب طلا را می‌سازند، سپس نگین یا سنگ را روی آن جای می‌دهند. به این قالب ساخته شده از طلا، پایه جواهر گفته می‌شود. اینکه پایه جواهر چیست و چه کاربردی دارد نکته بسیار مهمی است که باید با آن آشنایی کامل داشته باشید.

پایه جواهرات مدل‌ها و انواع مختلفی دارند. انتخاب آن این امکان را به شما می‌دهد که سبک خود را در طراحی جواهرات دخالت دهید و نگین‌های جواهر را با توجه به سلیقه و بودجه خود چیدمان کنید.

اکنون با ما همراه باشید تا با پایه جواهر و بیشتر آشنا شوید و کاربرد آن را در جواهرات برای شما بیان کنیم. قبل از آن درباره اینکه جواهر چیست توضیحاتی را به اختصار بیان می‌کنیم.

نکات خرید پایه جواهرات

جواهر چیست؟

طلا از مصنوعاتی می‌باشد که از فلز طلا و یا آلیاژهای آن ساخته شده است ولی جواهرات اشیای زینتی و قیمتی هستند که از سنگ‌های قیمتی در زیورآلاتی مانند: انگشتر، گوشواره، دستبند، گردنبند و گوشواره برای تزیین به کار می‌روند. تفاوت جواهر با طلا در همین می‌باشد.

سنگ‌های به کار رفته در طلا می‌تواند اصل و یا از نوع اتمی باشد. بنابراین طلایی که در ساخت آن از سنگ‌های قیمتی مانند: کهربا، مروارید، یاقوت، الماس، زمرد و… استفاده می‌شود، به عنوان جواهر شناخته می‌شوند.

در دوران باستان سنگ‌‌های قدیمی و با ارزش مورد احترام واقع می‌شد و به دلیل ویژگی شگفت‌‌انگیزی که داشتند، برای مصریان باستان اهمیت فرهنگی و معنوی داشت و برای اینکه زیورآلاتی را لوکس تر جلوه دهند، آن را با این سنگ‌ها تزیین می‌کردند.

امروزه نیز جواهرات از ارزش و قیمت بالایی برخوردار است و درخشش و نور نگین‌های روی آن به پایه جواهرات زینت می‌دهد.

پایه جواهر چیست؟

پایه جواهر همان قالب ساخته شده از طلا است که نگین یا سنگ را روی آن سوار می‌کنند و می‌توان آن را با توجه به سلیقه خود سفارش داد و از هر یک از نگین‌ها با توجه به بودجه خود برای تزیین آن استفاده کرد.

پایه جواهر این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به نوع سنگ زیورآلات خود را زینت دهید و در مدل‌های متنوع زیادی طراحی و ساخته می‌شود و شما می‌توانید با توجه به هدفی که از خرید خود دارید آنها را انتخاب کنید.

خرید پایه جواهرات مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چطور میتوان پایه جواهر داشت

مزایای خرید پایه جواهر

همان‌طور که بیان کردیم استفاده از پایه جواهر به شما این امکان را می‌دهد که از هر سنگ یا نگینی با هر طرح و برشی که دوست دارید، بر روی آن استفاده کنید و مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و مطابق میل و خواسته خود آن را تزیین کنید.

خرید انواع پایه جواهر انگشتر، دستبند، حلقه و… باعث ایجاد خلاقیت در شما می‌شود و سبب می‌شود که جواهرات خود را مطابق استایل و شخصیت خود انتخاب کنید.

برای مثال اگر انگشتری را پسندیدید که نگین برلیان دارد ولی بودجه کافی برای خرید آن را نداشته باشید، می‌توانید پایه جواهرات آن را خریداری کنید و از نگین‌های اتمی بر روی آن استفاده کنید.

بنابراین مزایای خرید پایه جواهر این است که همه چیز می‌تواند با توجه به میل و خواسته شما صورت بگیرد.

کاربرد پایه جواهرات چیست؟

با اینکه پایه جواهرات چیست و چه مزایایی دارد آشنا شدیم. اکنون می‌خواهیم کاربرد آن را برای شما بیان کنیم. پایه جواهر برای انواع زیورآلات کاربرد دارد که در اینجا به رایج‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

انواع پایه جواهرات

 

  • پایه جواهرات حفره‌ای

در این نوع از پایه جواهرات، دور تا دور آن را نگین احاطه می‌کند و از این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری سنگ‌هایی که مانند الماس تراش فانتزی دارند و گلابی شکل هستند، استفاده می‌شوند. نوع دیگر آن فقط قسمتی از نگین را در بر می‌گیرد که به آن مدل نیمه دیواره می‌گویند.

 

  • پایه جواهرات چنگکی

این پایه جواهر در مدل‌های تک نگین استفاده می‌شود و از آن بیشتر برای نگین الماس استفاده می‌کنند تا باعث شود نور بیشتری به الماس بتابد و درخشش و زیبایی بیشتری داشته باشد.

پایه جواهرات چنگکی

 

  • پایه جواهرات تیفانی

این نوع پایه جواهر توسط برند تیفانی ساخته شده است و نام آن هم به اسم شرکت آن شناخته شده است. این پایه جواهر با 6 چنگک و به منظور درخشش هر بیشتر الماس طراحی و ساخته شده است.

 

  • پایه جواهرات سولیتر

این مدل از پایه جواهرات از مدل‌های بسیار محبوب است که فقط یک سنگ در مرکز آن قرار دارد و اغلب با مدل چنگه‌ای همراه است.

 

  • پایه جواهرات سنگ‌فرشی

پایه جواهر سنگ‌فرشی در مواردی به کار می‌رود که سطح طلا از تعدادی نگین ریز پوشیده شده باشد و به دلیل اینکه سطح آن مانند یک تکه از خیابان با سنگ‌های گرانیتی فرش شده است به آن پایه جواهرات سنگ‌فرشی می‌گویند.

مزایا پایه جواهرات چیست

 

  • پایه جواهرات مهره‌ای

در این طرح از پایه جواهر، الماس‌ها به گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند که از هم کمی فاصله داشته باشند. و در این مدل، سنگ‌ها بزرگ‌تر و برجسته‌تر نشان داده می‌شوند.

 

پایه جواهرات چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

پایه جواهرات باید بر اساس انتخاب نوع طلا و هدف شما از استفاده از سنگ یا نگین انتخاب شود. اگر برای شما امنیت نگین مهم است باید به تعداد و نوع چنگه‌های پایه دقت کنید تا نگین‌ شما را محکم در خود جای دهد که در این مورد شاید نگین‌ها درخشش کمتری را از خود نشان دهند.

ولی اگر درخشش نگین برایتان مهم‌تر است باید از پایه‌هایی استفاده کنید که کوتاه‌تر باشد و تعداد پایه‌های آن نیز کمتر باشد. نکته قابل ذکر این است که هر چه پایه‌های چنگه‌ای جواهر کمتر باشد، نگین درخشش و نور بیشتری را از خود منعکس می‌کند و باعث می‌شود نگین از آنچه هست بزرگتر به نظر برسد.

چنگه‌های 6 دندانه‌ای جلوه و زیبایی سنگ را کاهش می‎‌دهند ولی امنیت و سلامت آن را بیشتر تضمین می‌کنند و آنها را در برابر ضربه‌های ناگهانی محافظت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت بیشتر بودن چنگه‌های پایه‌ها برای ایمنی جواهرات ویژگی مهمی محسوب می‌شود.

پایه جواهر

برای انتخاب پایه جواهر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب پایه جواهرات باید به نکاتی دقت کرد. پایه مناسب برای سنگ‌های قیمتی یکی از مهم‌ترین نکات در خرید جواهر است.

اینکه پایه این نوع نگین‎‌ها محکم باشد و در عین حال درخشش خود را نیز حفظ کند، باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین برای انتخاب پایه جواهر باید به موارد دیگری توجه کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • وزن و عیار طلا
  • وزن سنگ جواهر و رنگ‌بندی آن
  • نوع سنگ یا نگین و رنگ آن
  • نوع زیورآلات انتخابی برای سوار شدن نگین مانند: گردنبند، دستبند، انگشتر، سرویس‌ طلا و…

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهر راف گلد

ما در این مقاله در خصوص پایه جواهرات مطالبی را بیان کردیم. همچنین درباره اینکه پایه جواهر چیست و چه مزایا و کاربردی دارد توضیحاتی دادیم.

اکنون از شما می‌خواهیم به وب‌سایت گالری طلا و جواهر راف گلد مراجعه کنید و از انواع متنوع زیورآلات این گالری دیدن فرمایید. این گالری انواعی از طلا و جواهرات خود را مانند گردنبند طلا زنانه، دستبند طلا زنانه، انگشتر ظریف طلا و نیم ست طلای ظریف را با انواعی از پایه‌های متنوع و با اجرت ساخت پایین در ویترین خود به نمایش گذاشته است.

شما می‌توانید با خرید اینترنتی از این گالری از آفرهای ویژه آن نیز بهره‌مند شوید. تنوع محصولات راف گلد بسیار زیاد است و با طرح‌های متنوعی که از پایه‌های جواهرات شیک و مدرن طراحی شده است، برای مشتریان عزیز خود عرضه داشته است. خرید گوشواره طلا و خرید سرویس طلا از این گالری با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین و فاکتور معتبر ارائه می‌شود.

با خرید از راف گلد تفاوت را احساس خواهید کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست