آشنایی با سنگ‌های ماه تولد تیر، از یاقوت سرخ تا سنگ ماه

همانطور که می‌دانید و در مقالات پیشین نیز بیان کردیم سنگ‌ها دارای نمادهای مختلف و همچنین خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. در فرهنگ‌های مختلف سنگ‌ها دارای طالع‌بینی نجومی هستند و هر سنگ و یا تعدادی از آن‌ها به متولدین ماه‌های مختلف سال نسبت داده شده‌اند. بسیاری از کانی‌شناسان معتقدند این سنگ‌ها با متولدین ماه‌های خود ارتباط بیشتری برقرار کرده و انرژی بیشتری مابین آن‌ها تبادل خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که متولدین ماه‌های دیگر نباید از آن سنگ‌ها استفاده نمایند. بلکه هر شخص با توجه به سلیقه و سنگ مورد علاقه خود و همچنین خواص آن‌ها می‌تواند از این کانی‌ها استفاده نماید. ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با سنگ ماه تولد تیر و انواع مختلف آن صحبت نماییم. پس برای آشنایی بیشتر با این سنگ ها و خواص آن‌ها در ادامه این مطلب همراه راف گلد باشید.

سنگ ماه تولد تیر

طالع بینی و خصوصیات متولدین ماه تیر

قبل از این‌که در ارتباط با انواع سنگ متولد تیر صحبت نماییم بهتر است در ارتباط با خصوصیات اخلاقی و شخصیتی متولدین این ماه یعنی ماه اول تابستان صحبت نماییم.

این ماه که با نماد خرچنگ و شعار” من احساس می‌کنم ” نامگذاری شده است. ستاره حاکم به آن ماه و عنصر وجود آن آب است. روز دوشنبه برای متولدین این ماه به خوش یمنی و مبارکی است و محبوب ‌ترین سنگ ماه تولد تیر مروارید است.

البته سنگ‌های مختلفی برای متولدین این ماه نامگذاری شده است. در ارتباط به خصوصیات اخلاقی متولدین این ماه می‌توان به حساس بودن، منزوی، عاشق مادر و خانواده، شیک پوش و با سلیقه، مادیگرا، باهوش و تا حدی خودخواه و مغرور اشاره نمود. این افراد معمولا دارای حواسی جم هستند و به ندرت چیزی را فراموش می‌کنند.

سنگ‌های متولدین ماه تیر و خواص آن‌ها

با توجه به اینکه سنگ‌ها دارای خواص بسیاری هستند و برخی از افراد تمایل و وابستگی عمیقی به سنگ‌ ماه تولد خود دارند ما در ادامه این مطلب انواع سنگ‌ ماه تولد تیر را با خواص و ویژگی‌های هر یک شرح خواهیم داد.

سنگ‌های متعددی برای متولدین این ماه شناخته شده است که در صنعت جواهر سازی کاربرد زیادی داشته و زیورآلات مختلف قیمتی و نیمه قیمتی با آن‌ها ساخته و در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسند.

  •  یاقوت سرخ؛ سنگ ماه تولد تیر

درحقیقت یاقوت سرخ را پادشاه سنگ‌های قیمتی می‌نامند و در ساخت بسیاری از زیورآلات و جواهرات گران‌قیمت از آن استفاده می‌شود. به عبارتی دیگر یاقوت پس از الماس و زمرد سومین سنگ گران‌بها در جهان است که در گروه سنگ‌های متولدین تیرماه قرار دارد.

این سنگ زیبا با رنگ مختلفی از جمله صورتی مایل به قرمز تا قرمز سرخ یافت می‌شود. بسیاری از افراد این سنگ را نماد ثروت، پیروزی و صلح دانسته و بر این باورند که یاقوت سرخ عشق و صمیمیت را به ارمغان می‌آورد. از جمله خواص در مانی این سنگ می‌توان به دور کردن ترس و اضطراب و افزایش قدرت و رفع غم و اندوه اشاره نمود.

یاقوت سرخ سنگ ماه تولد تیر

  •  سنگ زمرد؛ سنگ ماه تولد تیر

یکی دیگر از انواع بهترین سنگ ماه تولد تیر زمرد است. سنگ زمرد از پیشینه تاریخی زیادی برخوردار است و از گذشته تا به امروز به عنوان سنگی قیمتی و گران‌بها مشهور است.

در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورهای دنیا مانند یونان باستان، مصر و ایران همواره مورد توجه و احترام بوده است. رنگ این کانی سبز و از واژه یونانی به نام اسماراگودس نشات گرفته و جنس آن از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم سخت است که در مقابل پرتو و نور درخشندگی بی‌نظیری از خود به نمایش می‌گذارد.

زمرد بیشتر در کشورهای برزیل، افغانستان و روسیه یافت می‌شود و نمادی از عشق است. این سنگ همچنین برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید بوده و دارای خواص بسیاری است.

از جمله مهمترین خواص آن می‌توان به تقویت قلب و گردش خون در بدن اشاره نمود. همچنین بسیاری از افراد برای درمان بیماری صرع از این کانی استفاده می‌کنند.

زمرد سنگ ماه تولد تیر

  •  سنگ ماه؛ سنگ ماه تولد تیر

از جمله سنگ‌های ماه تولد تیر می‌توان به سنگ ماه اشاره نمود.این سنگ نمادی از خوشبختی و خوش‌شانسی بوده و به رنگ‌های سفید، خاکستری و نقره‌ای است.

از جمله دلایل نامگذاری این سنگ به ماه می‌توان به براق بودن و طیف رنگی آن اشاره نمود. به دلیل این خاصیت و زیبایی آن از این کانی برای ساخت بسیاری از جواهرات لوکس استفاده می‌کنند.

سنگ ماه در برخی از کشورها چون هند و یونان محبوبیت زیادی داشته و مردم این کشورها بر این باورند که این کانی توسط نور ماه شکل گرفته و با خدایان در ارتباط است.

این سنگ به ندرت در طبیعت یافت می‌شود و به همین دلیل در گروه سنگ‌های قیمتی قرار گرفته است. از جمله مهمترین خواص سنگ ماه می‌توان به درمان تب و کاهش اضطراب و همچنین کاهش فشار خون اشاره نمود.

سنگ ماه

  • مروارید؛ سنگ ماه تولد تیر

از جمله زیباترین و پرکاربردترین سنگ ماه تولد تیر می‌توان به مروارید اشاره نمود. مروارید که امروزه در بسیاری از زیورآلات شاهد آن هستیم از جمله سنگ‌های محبوب در دنیا به خصوص برای بانوان است که در بدن نرم‌تنانی چون صدف شکل می‌گیرد.

این سنگ براق و معمولا به رنگ سفید بوده اما در برخی از نقاط به رنگ خاکستری، سیاه و شرابی نیز یافت می‌شود. بسیاری از افراد مروارید را نمادی از خلوص و صمیمیت می‌دانند و در درمان برخی از بیماری‌ها از آن استفاده می‌کنند.

مروارید امروزه به دلیل صید زیاد در گروه سنگ‌های نایاب قرار گرفته و به ندرت یافت می‌شود و نمونه‌های مرواریدی که در بازارها وجود دارند از نوع پرورشی هستند. از جمله خواص درمانی مروارید می‌توان به در مان مشکلات کلیوی، درمان سردرد و مشکلات پوستی اشاره نمود.

مروارید سنگ ماه تیر

خرید انواع سنگ و زیورآلات متولدین تیر ماه از فروشگاه راف گلد

اکنون که با انواع سنگ‌ ماه تولد تیر آشنا شدید شاید قصد خرید زیورآلات ساخته شده با انواع این سنگ‌ها را داشته باشید. فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد سنگ‌های ماه تولد تیر و سایر سنگ‌های مختص ماه‌های دیگر را در زیورآلات طلا و جواهرات خود طراحی و به فروش می‌رساند. دستبندها و گردنبندهای سنگی با ترکیبی از طلا از جمله محبوب‌ترین و بهترین هدیه برای تولد است. با مراجعه به سایت و خرید آنلاین این زیورآلات از راف گلد علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه از تخفیفات این وبسایت نیز بهره‌مند می‌شوید. با راف گلد همواره بهترین باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست