با اصول خرید و فروش طلا بیشتر آشنا شویم

از گذشته تا کنون طلا یکی از ارزشمندترین و گران قیمت‌ترین کالاهای جهان است. این فلز گران‌بها از زمان های دور و دوره پادشاهان تا به امروز ارزش خود را حفظ کرده است.

بسیاری از افراد از انواع زیورآلات ساخته شده با این فلز به عنوان یک وسیله زینتی استفاده می‌کنند البته ناگفته نماند که برخی دیگر از افراد هدفشان از این امر خرید طلا برای سرمایه گذاری است.

بنابراین بهتر است آگاهی‌ و علم لازم برای خرید و فروش طلا داشته باشیم تا دچار ضرر و زیان نشویم. پس بهتر است با اصول خرید و فروش طلا آشنا شویم.

در ادامه این مطلب قصد داریم اصول و نکات مهم در هنگام خرید و فروش را به شما بیاموزیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اصول خرید و فروش طلا

 

اصول خرید و فروش طلا

یکی از اصولی که در خرید طلا باید به آن توجه کنید این است ک طلایی که شما خریداری می‌کنید طلا است یا جواهر چرا که این دو با هم متفاوتند.

در ساخت جواهرات از سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت و … استفاده می‌شوند بنابراین قیمت جواهرات بسیار بیشتر از طلا است اما در زمان فروش جواهر معمولا افراد ضرر می‌کنند.

فرمول فروش طلا بدین شکل است: فروش طلا = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده که بین 7 تا 8 درصد است.

فرمول فروش جواهرات نیز بدین شکل است: فروش جواهر = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت

( ارزش سنگ های به کار رفته، اجرت ساخت پایه جواهر، مخراجی و دیگر هزینه‌ها) + سود فروشنده که 15 الی 20 درصد است. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری طلا را دارید بهتر است به جای جواهر طلا بخرید تا در هنگام فروش طلا سود بیشتری کنید.

یکی دیگر از اصول خرید و فروش طلا دقت کردن به میزان اجرت طلا است.

اجرت طلا مقدار پولی است که به هر گرم طلا اضافه می‌شود مثلا اجرت ساخت گوشواره‌ی ایتالیایی 30 هزار تومان در هر گرم است.

البته میزان اجرت هر طلا بستگی به عوامل مختلفی دارد که ئر ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نکات خرید و فروش طلا

 

عواملی که در اجرت طلا تاثیر گذارند چیست؟

اولین عامل تاثیر گذار در اجرت ساخت طلا مقدار زمانی است که برای ساخته شدن طلا صرف می‌شود. درواقع طلاهایی با طرح‌های ظریف اجرت ساخت بالایی دارند.

  • دومین عامل تاثیر گذار در اجرت ساخت طلا آبکاری طلا است. هر چه کیفیت آبکاری طلا بیشتر باشد هزینه ساخت آن نیز افزایش می‌یابد. باید بدانید که طلای سفید گرانترین و طلای زرد ارزان‌ترین هزینه آبکاری را دارد.

 

  • سومین عامل تاثیر گذار در اجرت طلا ، هزینه نگین طلا است. به دلیل علت سخت و زمانبر بودن نصب نگین بر روی طلا معمولا یک هزینه اجرت نیز برای طلاهای نگین کاری شده اضافه می‌شود.

 

  • چهارمین دلیل سهم کیفی یا بنکدار است. به این معنا که بنکدارها یا کیفی ها افرادی هستند که طلا را بدون واسطه به فروش می‌رسانند و یا اینکه به صورت داخل کیف به شهر ها و استان‌های اطراف می‌برند و طلا را در آنجا می‌فروشند در این صورت معمولا 3 درصد بر اجرت طلا اضافه می‌شود.

نکات خرید و فروش طلا دست دوم

نکته: اگر قصد سرمایه گذاری طلا را دارید طلا بدون کارمزد یا اجرت و یا طلای دست دوم خریداری کنید.

 

شاید برای شما سوال پیش آید که طلا بدون اجرت چیست؟ به طلاهایی که کارمزد ساخت بسیار پایینی دارند مانند النگو و یا برای ساخت آن ها نیازی به ظرافت کاری زیادی نیست، کارمزد پایینی تعلق می‌گیرد؛ که به آن ها طلای بدون اجرت می‌گویند.

خرید طلای دست دوم نیز بسیار فکر خوبی برای سرمایه‌گذاری کردن است چرا که شما طلا را با قیمت پایین و بدون پرداخت اجرت خریداری می‌کنید و عملا از این بابت سود بسیار خوبی خواهید کرد.

از مزایا و معایب خرید طلا دست دوم می‌توان به این اشاره کرد که با خرید طلای دست دوم شما هم می‌توانید سود خوبی ببرید و هم می‌توانید از آن به عنوان یک وسیله زینتی استفاده کنید.

همچنین هنگام فروش طلا دست دوم به علت نپرداختن اجرت ساخت ضرر نمی‌کنید.
از معایب استفاده از طلا دست دوم می‌توان به این مورد اشاره کرد که ممکن است طلا به شما فروخته نشود، در حقیقت اگر از جای مطمئنی این طلا خریداری نشود ممکن است تقلبی باشد.

همچنین اگر شما از قیمت طلای روز خبر نداشته باشید ممکن است در هنگام خرید و فروش طلا دست دوم سود کافی را نبرده و با ضرر رو به رو شوید.

تا این قسمت از مقاله راجع به اصول خرید و فروش طلا صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم نکاتی راجع به خرید و فروش طلا را برای شما بیان کنیم.

روش و اصول خرید و فروش طلا

 

نکات مهم در هنگام خرید و فروش طلا

اکنون که با اصول خرید و فروش طلا آشنا شدید قصد داریم نکات بسیار مهم در این مورد را برای شما بازگو کنیم شما باید قبل از اینکه اقدام به خرید و یا فروش طلا کنید این نکات را در نظر داشته باشید.

ابتدا از میزان عیار طلا اطلاعاتی را کسب کنید معمولا بهترین عیار طلا برای ایرانی‌ها عیار 18 است. بهترین عیار 24 است که مربوط به طلای خام است و باید بدانید که طلای بسیار نرم است. بنابراین هر چه عیار طلا بالاتر باشد قیمت آن بالا و استحکام آن کم است.

قبل از خرید طلا به وزن طلا توجه کنید هر چه وزن طلا بیشتر باشد مسلما گران‌تر است. دقت کنید که اگر قصد دارید از طلا برای استفاده روزمره استفاده کنید بهتر است که طلاهای ضخیم‌تری را خریداری کنید.

قبل از خرید طلا به رنگ آن توجه کنید طلا به رنگ سفید دارای قیمت بالاتر است. و طلای رنگ زرد ارزان تر است. همچنین طلای زرد رنگ راحت‌تر به فروش می‌رسد.

به اجرت طلای خریداری شده نیز دقت کنید. طلاهایی با مدل‌های ساده دارای اجرت پایینی هستند و قیمت مناسب‌تری دارند و هنگام فروش شما سود بیشتری خواهید کرد.

از طلا فروش حتما درباره‌ی شرایط بازگرداندن طلا سوال بپرسید و حتما فاکتور طلا را از فروشنده بخرید.

نحوه خرید و فروش طلا

خرید آنلاین انواع زیور آلات طلا و جواهر از فروشگاه راف گلد

در این مقاله ما در ارتباط با اصول خرید و فروش طلا با شما صحبت کردیم و نکات مهم در هنگام خرید و فروش اصولی را به شما آموختیم.

حال اگر شما قصد خرید انواع زیور آلات طلا و جواهر از جمله خرید جدیدترین گردنبند‌های طلا، خرید انگشتر طلا زنانه، انگشتر بند انگشتی، النگو، دستبند، زنجیر طلا زنانه و دیگر اکسسوری‌ها را دارید؛ بهتر است با فروشگاه راف گلد آشنا شوید.

این گالری تنوع بسیاری از جدیدترین و بروزترین زیورآلات را در فروشگاه آنلاین خود به نمایش گذاشته است. با خرید آنلاین از این گالری در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و از آفرها و تخفیفات بیشتری نیز بهره‌مند شوید.

فروشگاه اینترنتی راف گلد کلیه محصولات خود را با اجرت ساخت پایین و به همراه فاکتور معتبر به مشتریان ارائه خواهد داد.

با راف گلد هوشمندانه و مطمئن خرید نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست