آنچه باید درباره گوشواره بدانید.

گوشواره از گذشته تا به امروز از قدیمی‌ترین و به عنوان یکی از پرطرفدارترین زیورآلات بوده است. در گذشته به آن گل گوش نیز گفته می‌شد و مردم با هر فرهنگ و آداب رسومی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کردند. برای ساخت گوشواره از فلزهای مختلفی مانند طلا، نقره، استیل، پلاتین، مس و… استفاده می‌شود که محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین این فلزات طلا است. انواع گوشواره طلا در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی شده و در فروشگاه‌های طلا و جواهرات سراسر دنیا به فروش می‌رسد. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با این زیورآلات و انواع آن صحبت نماییم. پس برای آشنایی با انواع گوشواره و نکات مهم در خرید و همچنین جدیدترین مدل‌های آن، با ما در ادامه مطلب با راف گلد همراه باشید.

آشنایی با انواع گوشواره

تاریخچه گوشواره

برای آشنایی با انواع گوشواره طلا در ابتدا با تاریخچه آن نیز آشنا شویم. همانطور که می‌دانید بشر از زمان‌های قدیم تا به امروز همواره به دنبال ابزار و وسایلی برای زیبایی و زینت بوده است. حتی در زمان هخامنش و پادشاهان قاجار نیز از این زیورآلات استفاده می‌شد .

آثار باقی مانده از آن دوره به صورت نمادی از گوشواره بر گوش سربازان در تصاویر و نقش ‌های به جا مانده از آن زمان قابل مشاهده است. زنان مصریان و پادشاهان مصر و آشوری نیز از انواع جواهرات گوشواره برای خودآرایی استفاده می‌کردند و علاقه زیادی به این زیورآلات داشتند.

در کشور یونان نیز زنان و مردان از طبقه مرفه همواره آویزهایی از طلا و سنگ‌های قیمتی را به عنوان گوشواره به گوش می‌آویختند. این اکسسوری در هر کشور معنا و مفهوم خاصی داشته و تنها جهت زیبایی استفاده نمی‌شد. در کشور ما نیز از سالیان دراز این زیورآلات کاربرد داشته و امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین اکسسوری‌ها به شمار می‌رود.

تاریخچه گوشواره

آشنایی با انواع مدل گوشواره طلا

همانطور که بیان کردیم گوشواره‌های طلا نیز انواع مختلفی دارند که بر اساس مدل به چند دسته تقسیم می‌شوند. گوشواره‌های طلا در وزن‌های مختلف و به صورت ساده و یا طرح دار با انواع سنگ و نگین‌های جواهر و معمولی در بازار یافت می‌شود. برای آشنایی با انواع مدل گوشواره و معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها موارد ذیل را در مطالعه نمایید.

  • آشنایی با انواع گوشواره؛ گوشواره‌های طلا میخی

از جمله گوشواره‌هایی که هیچ زمانی از مد نمی‌افتند و همواره طرفداران زیادی را در میان افراد به خصوص جوانان دارند گوشواره‌های میخی هستند. این مدل که به صورت یک پیچ و مهره است در قسمت لاله گوش قرار گرفته در پشت گوش با استفاده از یک پیچ قفل می‌شوند.

این مدل معمولا به دلیل وزن پایین قیمت مناسب تری نسبت به مدل‌های دیگر دارند و هم به دلیل سبک بودن برای استفاده روزمره مناسب هستند. گوشواره طلا میخی می‌تواند در مهمانی‌های دوستانه، دورهمی‌ها و حتی محیط کاری نیز استفاده شود. بنابراین طبیعی است که در گروه پرفروش‌ترین مدل‌ها قرار داشته باشد.

گوشواره طلا میخی

  • آشنایی با انواع گوشواره؛ گوشواره‌های آویزدار

درحقیقت هر زمانی صحبت از گوشواره می‌شود در ذهن بیشتر ما طرح‌های آویزدار گوشواره نقش می‌بندد. گوشواره‌های آویزی از جمله مدل‌های است که همواره در ویترین تمامی مغازه‌ها و گالری‌ها قابل مشاهده است. این مدل که معمولا دارای آویزهای مختلف از سنگ و نگین گرفته تا انواع آویزهای گوی، سکه و سایر طرح‌ها است در آویزهایی با اندازه‌های مختلف طراحی می‌شود.

گوشواره‌های آویزدار

  • آشنایی با انواع گوشواره؛ گوشواره طلا کلیپسی

در راستای آشنایی با انواع گوشواره، گوشواره کلیپسی را نیز بشناسید. این مدل گوشواره طلا که با فشار دادن دو طرف آن در لاله گوش بسته می‌شود یکی دیگر از محبوب‌ترین نوع گوشواره طلا در میان بانوان است.

مدل کلیپسی در طرح‌های آویزدار، دایره و نیم دایره و بسیاری مدل‌های دیگر در بازار قابل مشاهده است و به دلیل کلیپسی بودن آن به سادگی باز و بسته خواهد شد.

این مدل نمایی بسیار زیبا در گوش خواهد داشت و هیچ‌گونه آسیب و یا اذیتی به گوش شما وارد نخواهد کرد. انواع مدل گوشواره کلیپسی در مهمانی و مراسم‌ها و دورهمی‌های دوستانه کاربرد دارد.

گوشواره کلیپسی

  • آشنایی با انواع گوشواره؛ گوشواره طلا حلقه‌ای

از جمله مدل‌های دیگری که حتی از زمان هخامنش و رومیان نیز قابل مشاهده است مدل‌های دایره ای است. این گوشواره طلا که با نام حلقه‌ای شهرت دارد در میان کودکان، جوانان و نوجوانان و خانم های میانسال و حتی آقایان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

گوشواره‌های حلقه ای به صورت ساده و یا با انواع آویز طلا، نگین و گوی در اندازه‌های ریز تا دایره‌های بزرگ طراحی می‌شوند. این مدل در دنیای مد و فشن نیز کاربرد زیادی دارد. این نوع گوشواره طلا در رنگ‌های مختلف طلایی، رزگلد، سفید و همچنین نگین‌های رنگی در بازار وجود دارند که می‌توانید با انواع لباس در مهمانی و مراسمات و با لباس‌های اسپرت در محیط دوستانه استفاده نمایید.

گوشواره طلا حلقه‌ای

  • آشنایی با انواع گوشواره؛ گوشواره طلا بخیه‌ای

آشنایی با انواع گوشواره بخیه‌ای، از جمله مدل‌های دیگر گوشواره که در سال‌های اخیر مورد توجه بانوان قرار گرفته است. در این مدل یک زنجیر نازک وجود دارد که از سوراخ‌های گوش عبور کرده و نگین، آویز و یا سنگ آن در جلو گوش آویزان می‌شود.

از ویژگی‌های این گوشواره این است که به سادگی قابل استفاده است و روی گوش قرار می‌گیرد اما در استفاده از این مدل باید مراقب باشید که به لباس شما گیر نکند. گوشواره‌های بخیه‌ای را نیز می‌توانید برای مهمانی‌های کوچک استفاده نمایید.

گوشواره طلا بخیه‌ای

  • آشنایی با انواع گوشواره؛ گوشواره‌های لوستری

نوعی دیگر از گوشواره‌های طلا، مدل لوستری یا همان آویزی بلند است. این نوع به دلیل طول زیاد و طرح‌های زیبا بسیار چشمگیر بوده و نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. در طراحی این مدل معمولا آویز و یا سنگ‌های مختلف به کار برده می‌شود اما به دلیل وزن بالا و طول زیاد برای استفاده طولانی مدت مناسب نبوده و ممکن است گوش شما را اذیت کرده و یا به موهای شما گیر کند.

بنابراین قبل از خرید گوشواره لوستری حتما این موارد را در نظر بگیرید. این مدل برای مهمانی و مراسمات بزرگ مناسب بوده و برای استفاده روزمره مناسب نیست.

گوشواره طلا لوستری

نکات مهم در انتخاب و خرید گوشواره طلا

پس از آشنایی با انواع گوشواره به سراغ نکات مهم در انتخاب و یا خرید گوشواره بپردازیم. قبل از اینکه قصد خرید گوشواره را داشته باشید می‌بایست یک سری نکات را در نظر بگیرید تا انتخابی شایسته داشته باشید. در ذیل برخی از مهمترین این نکات را شرح خواهیم داد.

  •  توجه به رنگ پوست

قبل از خرید گوشواره به رنگ پوست خود توجه داشته باشید. ست کردن طلا با رنگ پوست تاثیر زیادی در زیباتر شدن استایل شما دارد.  اگر رنگ پوست شما تیره رنگ است گوشواره طلایی و رزگلد و همچنین نگین‌هایی با رنگ قرمز و تیره زیبایی بیشتری به شما خواهد بخشید.

اگر رنگ پوست شما سفید است گوشواره طلای سفید و همچنین طلایی متناسب با پوست شما خواهد بود و زیبایی بیشتری خواهد داشت.

  • توجه به اندازه موها

یکی دیگر از موارد مهم در آشنایی با انواع گوشواره و نکات مهم قبل از خرید آن، ست کردن گوشواره با مو است. هنگام خرید گوشواره به انواع مدل مو دقت کنید اگر موهایی بلند دارید سعی کنید از مدل‌هایی مانند گوشواره‌های توپی و بسیار کوتاه استفاده نکنید زیرا موهای شما جلو آن را خواهد گرفت و گوشواره شما قابل مشاهده نخواهد بود.

در این مدل مو بهتر است از گوشواره‌هایی کشیده استفاده نمایید. اما اگر موهای شما کوتاه است انواع گوشواره‌های کوتاه و بلند را می‌توانید استفاده نمایید.

  •  انتخاب گوشواره با توجه به فرم صورت

توجه به فرم صورت یکی دیگر از موارد و نکات مهم در خرید انواع گوشواره است. اگر از افرادی هستید که صورتی کشیده دارید انتخاب گوشواره‌های طلا بلند و کشیده مناسب شما نخواهد بود زیرا صورت شما را کشیده‌تر نشان خواهد دارد.

اما اگر صورت گردی دارید گوشواره‌های بلند و کشیده صورت شما را زیباتر خواهد کرد. همچنین اگر از افرادی با صورت مربعی شکل هستید نباید از گوشواره‌های مربع استفاده کنید. بهترین نوع گوشواره برای این افراد طرح‌های منحنی و یا آویزدار است.

  •  هدف از خرید انواع گوشواره

قبل از خرید این زیورآلات حتما هدف خود را مشخص کنید . اگر به دنبال خرید یک گوشواره هستید تا به صورت روزمره و در محیط کار و خانه از آن استفاده کنید بهتر است مدل‌های سبک حلقه‌ای و یا گوشواره‌های میخی را انتخاب نمایید. اما اگر هدف خرید شما از گوشواره استفاده در مهمانی و مراسمی خاص است می‌توانید سایر مدل‌ها را بر اساس نوع و رنگ لباس خود خرید نمایید.

خرید انواع گوشواره طلا از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

اکنون که این مقاله آشنایی با انواع گوشواره را مطالعه نمودید با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد نیز آشنا شوید. این فروشگاه ویترینی از جدیدترین انواع زیورآلات و اکسسوری را به صورت آنلاین برای شما به نمایش گذاشته است.

بدین ترتیب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از آن‌ها دیدن فرمایید و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید. انواع مختلف گوشواره طلا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف توسط این گالری طراحی و به فروش می‌رسد. راف گلد برای مشتریان اینترنتی اجرت پایین ساخت محصولات و همچنین آفرهای ویژه‌ای را در نظر گرفته است. با خرید از این فروشگاه همواره تک باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست