مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش برای جلوگیری از عفونت گوش

سوراخ کردن گوش یکی از رسومی است که همه ما از گذشته تا به امروز و از زمان کودکی شاهد آن هستیم. مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش به منظور عفونت نکردن گوش امری ضروری است.

در گذشته گوش نوزادان را در ماه‌ها و روزهای نخست تولد سوراخ می‌کردند. اما در دنیای امروزی سوراخ کردن گوش یا به عبارتی دیگر پیرسینگ گوش تنها به دوران کودکی محدود نشده و طرفداران زیادی در میان بانوان و آقایان دارد.

در حقیقت با پیشرفت صنعت مد و فشن و تنوع بسیاری از زیورآلات از جمله گوشواره، افراد تمایل بیشتری به استفاده از چندین گوشواره پیدا کرده‌اند. به عبارت دیگر در دنیای مد، شاهد تعدادی بیشتر از یک گوشواره‌ با مدل‌های گوناگون بر روی گوش افراد هستیم.

امروزه این کار با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و بر خلاف قدیم به صورت کاملا بهداشتی صورت می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش و همچنین قبل از آن و روش‌هایی برای جلوگیری از عفونت گوش صحبت نماییم. پس در ادامه این مطلب ار راف گلد با ما باشید.

اقدامات بعد از سوراخ کردن گوش

روش‌های سوراخ کردن گوش

همانطور که بیان کردیم امروزه پیرسینگ گوش از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار است اما قبل از اینکه درباره مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش صحبت نماییم بهتر است ابتدا با روش‌های پیرسینگ گوش به طور مختصر آشنا شوید. در ذیل به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

  •  استفاده از تفنگ گوش سوراخ کن

یکی از روش های بهداشتی سوراخ کردن گوش استفاده از تفنگ مخصوص سوراخ گوش است. افراد متخصص با استفاده از این وسیله سوراخی بر روی گوش ایجاد کرده و بدین ترتیب میخ گوشواره درون سوراخ گوش قرار می گیرد.

  • سوراخ کردن گوش با استفاده از سوزن

در این روش فرد متخصص یک سوزن توخالی را بر روی محل مورد نظر فرو کرده و سپس گوشواره وارد سوزن شده و درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد. در این روش برای مدتی باید گوشواره درون گوش قرار گرفته تا زخم بهبود یابد. برای پیرسینگ از آنژیوکت به جای سوزن نیز استفاده می‌شود.

مدل های سوراخ کردن گوش

  •  سوراخ کردن گوش با استفاده از دو سوزن

یکی دیگر از روش‌های سوراخ کردن گوش استفاده از دو سوزن است که این کار نیز باید توسط متخصصین انجام ‌شود. ابتدا یک سوزن کوچک وارد محل مورد نظر می‌شود و در مقابل آن سوزن بزرگ وارد شده و سوزن کوچک را در بر گرفته و حلقه و یا گوشواره وارد حفره سوزن بزرگ می‌شود. بدین ترتیب سوزن بزرگ خارج شده و گوشواره در داخل گوش قرار می‌گیرد. در این روش نیز گوشواره می‌بایست مدتی در گوش باقی بماند تا زخم آن بهبود یابد.

اقدامات لازم قبل و بعد از پیرسینگ گوش

پیرسینگ و یا سوراخ کردن گوش را می‌توان ساده‌ترین نوع عمل جراحی دانست که در زمانی بسیار کوتاه انجام می‌شود اما قبل و بعد از این کار بهتر است یکسری از موارد را در نظر بگیرید تا از بروز هرگونه مشکلات آن جلوگیری نمایید. به عبارتی دیگر مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش و همچنین قبل آن را باید جدی گرفت. در ذیل برخی از این نکات را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

  •  انتخاب گوشواره مناسب

انتخاب گوشواره مناسب و سبک یکی از موارد مهمی است که قبل از پیرسینگ باید در نظر گرفت. استفاده از گوشواره‌های سنگین در ابتدا ممکن است به گوش شما آسیب رساند. همچنین برخی از افراد به فلزات گوناگون آلرژی داشته و ممکن است گوش آن‌ها پس از این کار عفونت کند. بنابراین بهتر است از گوشوارهای طلا که کمترین آلرژی را دارند استفاده نمایید.

  •  استفاده از پزشک و افراد متخصص

قبل از هر چیز از یک پزشک و فرد متخصص برای کار استفاده کنید. سوراخ کردن گوش توسط افراد غیر متخصص سبب عفونت گوش شده و مشکلات زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.

  •  ضدعفونی کردن دست ها

سعی کنید تا حد ممکن از دست زدن به گوش خودداری نمایید در حقیقت یکی از مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش این است که قبل از دست زدن به گوش حتما دست‌های خود را با آب و صابون شسته و ضدعفونی نمایید تا از هرگونه نفوذ باکتری به گوش جلوگیری شود. برای این کار دست خود را 15-20 ثانیه با آب ولرم و صابون بشویید.

ضدعفونی کردن گوش بعد از سوراخ کردن گوش

  • مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش؛ تمیز کردن گوش

پس از پیرسینگ به دلیل وجود ترشحات گوش، در طول شبانه روز باید گوش خود را حداقل 2 بار تمیز نمایید. برای این کار می‌توانید از محلول‌های نمکی شستشو که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کرده و یا مقداری صابون را به انگشتان خود مالیده و به آرامی بر روی گوش بکشید و سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

  •  از شنا کردن پرهیز نمایید

از جمله موارد دیگر برای مراقبت های بعد از پیرسینگ گوش این است که از شنا کردن در استخر پرهیز نمایید. زیرا این کار سبب انتقال باکتری‌های موجود در استخر بر روی گوش شده و سبب عفونت گوش می‌شود.

  •  استفاده از پماد آنتی بیوتیک

در روزهای نخست پس از سوراخ کردن گوش به دستور پزشک بهتر است از پمادهای آنتی بیوتیک و یا الکل استفاده کنید تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری نمایید. برای این کار می‌توانید از یک گوش پاک کن استفاده کرده و آن را به پماد آغشته و بر روی گوش خود بمالید. توجه داشته باشید از مصرف خودسرانه هرگونه پماد و یا دارو خودداری نمایید.

  •  استفاده از لباس‌های راحت

یکی دیگر از نکات مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش، پوشیدن لباس‌های راحت است. بهتر است از لباس و روسری‌هایی که سبب کشیده شدن و یا گیر کردن گوشواره به آن می‌شود تا بهبودی کامل پرهیز نمایید. زیرا این کار سبب کشیدگی و آسیب رساندن به گوش می‌شود.

  • مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش؛ چک کردن گوش

روزانه گوش خود را چندین بار چک کنید. اگر ترشحات زیاد، خونریزی، تب و همچنین ورم و قرمزی زیادی در ناحیه گوش حس کردید حتما فورا به پزشک مراجعه نمایید.

قسمت‌هایی از گوش که می‌توان سوراخ کرد

در راستای مقاله مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش، این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که کدام قسمت از گوش را می‌توان پیرسینگ کرد؟

هم اکنون قسمت‌های مختلف گوش را می‌توانید سوراخ نمایید به صورت کلی دو ناحیه برای پیرسینگ وجود دارد یکی لاله گوش و دیگری غضروف گوش. بیشترین پیرسینگ در قسمت لاله گوش که حالت نرمی و گوشتی است صورت می‌گیرد و گوشواره در این حالت هم به صورت چسبیده و هم آویز می‌تواند قرار گیرد.

اما قسمت غضروفی کمی سفت تر بوده و حالت کشسانی دارد. برخی از پزشکان عقیده دارند سوراخ کردن این قسمت از گوش درد و عفونت را به همراه خواهد داشت و مشکلات زیادی را برای افراد به وجود خواهد آورد بنابراین توصیه کرده‌اند از سوراخ کردن قسمت غضروفی گوش خودداری نمایید.

بعد از سوراخ کردن گوش چگار کنیم؟

خرید آنلاین انواع گوشواره طلا از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله درباره مراقبت های بعد از سوراخ کردن گوش و همچنین قسمت‌هایی از گوش که می‌توان سوراخ نمود صحبت کردیم. اما اگر قصد خرید انواع مدل‌های گوشواره طلا برای سوراخ کردن گوش و یا سایر مدل‌های دیگر مانند گوشواره طلا بخیه‌ای، حلقه‌ای، میخی، انواع گوشواره‌های برند و طرح کارتیه، تیفانی و غیره را دارید می‌توانید به وبسایت طلا و جواهرات راف گلد مراجعه نمایید.

به عبارتی دیگر برای خرید اینترنتی گوشواره طلا می‌توانید از جدیدترین زیورآلات موجود در این سایت دیدن فرمایید و سفارش خود را به آسانی درب منزل تحویل بگیرید. راف گلد محصولات خود را با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین و به همراه فاکتور معتبر به مشتریان ارائه خواهد داد. با راف گلد خاص بودن و زیبایی را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست