هرینگبون چیست؟

طلا و جواهرات از گذشته تا کنون نظر همه را به خودش جلب کرده است. انواع زنجیر طلا نیز از آن دسته اکسسوری هایی هستند که بسیار کاربرد دارند ودر زیبایی استایل خانم ها و آقایان نقش بسزایی دارند و هیچ وقت از مد نمی‌افتند. زنجیرها انواع گوناگونی دارند و با توجه به سلیقه شخصی به صورت ساده یا به همراه آویز استفاده می‌شوند. همچنین به صورت توپر و توخالی طراحی و ساخته شده‌اند. بعضی از این گردنبندها با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند از دیگر مدل های این زیورآلات متمایز هستند. شاید تا کنون با هرینگبون اشنا شده باشید و یا بپرسید که هرینگبون چیست؟
یکی از این مدل ها گردنبند هرینگبون است که نوعی زنجیر با بافت جناغی است و سبکی کلاسیک دارد این نوع گردنبند بسیار زیبا و جذاب می باشد و هرگز از مد نمی رود. شما می توانید می‌توانید انواع آن را در طلافروشی ها پیدا کنید. در این مقاله می خواهیم درباره ی اینکه هرینگبون چیست و انواع آن کدام است مطالبی را برای شما شرح دهیم.

دلیل نام گذاری گردنبند هرینگبون

هرینگبون به معنای استخوان شاه ماهی است و دلیل نام گذاری این گردنبند زیبا نیز این است که شبیه استخوان ستون فقرات شاه ماهی است و مانند آن طرح پیچیده ای دارد. تاریخچه ی این گردنبند به دوران مصر باستان برمی گردد و در واقع این مدل از مصر به جاهای دیگر دنیا برده شده است. مدل گردنبند هرینگبون نه تنها در جواهرسازی، بلکه در صنعت نساجی و پارچه‌بافی نیز کاربرد داشته است. این گردنبند از حلقه های مسطح به هم پیوسته کوتاه و موازی در یک الگوی جناغی تشکیل شده است و سطح صافی دارد. گردنبند هرینگبون به دلیل پهنای نسبتا زیاد آن، درخشندگی خاصی را در گردن ایجاد می کند و جلوه و زیبایی خاصی را در گردن به وجود می‌آورد. اکنون که دانستید هرینگبون چیست، به بررسی انواع مدل‌های گردنبند هرینگبون می‌پردازیم.

طلای هرینگبون چیست

مدل‌های گردنبند هرینگبون

گردنبند هرینگبون، انواع مختلفی دارد که متداول ترین نوع آن به صورت یه رشته تکی ساده است. نوع دیگر آن از چند ردیف تشکیل شده است و برخی دیگر هم از دو رشته ی درهم پیچیده تشکیل می شود. مدل های نگین دار و بدون نگین این گردنبند بسیار جذاب است. گردنبند هرینگبون را می توان در ابعاد مختلف و نیز با آویز یا بدون آویز و یا به عنوان گردنبند چوکر استفاده کرد. این گردنبند را می‌توان از هر فلزی ساخت که معمولا آن را از طلای زرد، سفید یا نقره می‌سازند. همچنین به رنگهای طلایی، سفید و رزگلد نیز موجود می‌باشد.
جواهر سازان هرینگبون را از به هم پیوستن حلقه‌های فلزی به شکل زیگزاگ می‌سازند. به این صورت که حلقه‌هایی به شکل مسطح و مستطیل شکل را به موازات یکدیگر روی یک ماده پایه انعطاف‌پذیری قرار می‌دهند و سپس همه آنها را به صورت اریب، کنار هم محکم می‌کنند و به طرز ماهرانه‌ای می‌بافند تا یک زنجیر بافته شده و صافی ایجاد شود. طراحی این گردنبند به گونه‌ای است که از دور کاملا ساده است، اما وقتی از نزدیک آن را مشاهده می‌کنید، ظرافت‌های بافت آن را خواهید دید.
درباره اینکه هرینگبون چیست و استفاده از آن برای چه افرادی و در چه جاهایی مناسب می‌باشد، باید بگوییم که از دلایل محبوبیت این گردنبند این است که می توان آن را با هر پوششی ست کرد و همچنین هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. این گردنبند برای موقعیت های رسمی بسیار کاربرد دارد و به دلیل اینکه دارای سبک های مختلف است، می‌توان از آن در موقعیت‌های کژوال نیز استفاده کرد. گردنبندهای هرینگبون، می تواند با هر استایلی ست شود، به شرط آن که به درستی از آن مراقبت شود.

قیمت هرینگبون چیست

نگه داری از گردنبند هرینگبون

این گردنبند به دلیل اینکه در ساخت آن از طراحی خاصی استفاده شده است نیاز به مراقبت بیشتری دارد که در ادامه درباره نگهداری و مراقبت آز آن مطالبی را بیان می‌کنیم.
• گردنبند هرینگبون به دلیل مسطح بودنش و ظرافت خاصی که دارد، شکننده است و دچار پیچ خوردگی می‌شود. بنابراین احتمال شکستن و خم شدگی آن زیاد است. ولی این بدان معنا نیست که استحکامی ندارد و نباید از آن استفاده کرد، بلکه می‌توانید با کمی مراقبت بیشتر، آن را در گردن خود بیندازید و در یک مجلس بدرخشید.
• اینکه هرینگبون چیست را دانستیم، بنابراین این نکته را باید ذکر کنیم که این گردنبند برای هر موقعیتی مناسب نمی‌باشد و بهتر است که اگر در جایی هستید که قرار است فعالیت شدید انجام دهید آن را از گردن خود خارج کنید.
• در صورتی که از گردنبند هرینگبون به درستی مراقبت نشود، آسیب می بیند و به سختی تعمیر می شود. در هنگام تعمیر نیز امکان شکستن آن وجود دارد. بنابراین باید در نگه داری آن باید بسیار دقت شود.
• جهت اطلاع به کسانی که نمی‌دانند هرینگبون چیست و نحوه نگهداری آن چگونه است، باید بگوییم، این گردنبند به دلیل پیچ‌خوردگی که دارد باید هنگام خواب، حمام، فعالیت های ورزشی آن را از گردنتان باز کنید زیرا فشاری که به گردنبند وارد می شود سبب خم شدن و یا شکستن گردنبند خواهد شد.
• در هنگام کارهای خانه و یا کار با مواد شیمیایی و استفاده از مواد آرایشی نیز گردنبند را از گردنتان خارج کنید تا این مواد آسیبی به آن نرسانند.
• وقتی متوجه شدیم که هرینگبون چیست و تا چه مقدار شکننده است، بهتر است که استفاده از این گردنبند به صورت ساده و بدون آویز صورت گیرد، زیرا انداختن آویز سبب سنگینی و خم شدن این مدل گردنبند خواهد شد. همچنین استفاده بدون آویز جلوه بیشتری دارد و شیک‌تر است.
• برای نگهداری بهتر این گردنبند، لازم است همیشه در جعبه و به صورت صاف قرار دهیم تا شکل آن به صورت طبیعی باقی بماند و پیچ نخورد.

قیمت طلا هرینگبون چیست

ست کردن گردنبند هرینگبون

بعد از اینکه دانستیم هرینگبون چیست و چگونه باید از آن نگهداری کرد، اکنون می‌خواهیم نحوه ست کردن آن را بیان کنیم. این گردنبند به صورت تکی بسیار زیبا است اما بعضی ها ترجیح می دهند آن را با دیگر جواهرات خود بیندازند و از گردنبند دیگری نیز کنار آن استفاده کنند. تنها نکته‌‌ای که این افراد باید به آن توجه داشته باشند، این است که هرینگبون را باید بالاتر از گردنبند های دیگر قرار دهند و دیگر گردنبند ها نباید پهن تر از هرینگبون باشد. همچنین بهتر است این گردنبند را بدون آویز استفاده کنید تا آویز سبب سنگینی و شکستگی آن نشود.

نحوه تعمیر گردنبند هرینگبون

اینکه هرینگبون چیست را در مطالب قبلی توضیح دادیم. اما در مورد اینکه آیا می توان این گردنبند را تعمیر کرد، باید بگوییم در صورتی که زنجیر فقط خم شده باشد می توان آن را صاف کرد ولی بعد از تعمیر هرگز شکل اولیه اش را نخواهد داشت و پس از مدتی ممکن است که دوباره از همان نقطه خم شود یا به راحتی بشکند. بنابراین می‌توان گفت که گردنبند هرینگبون را قابلیت تعمیرکردن دارد ولی در استفاده مجدد، امکان شکستگی آن بیشتر می شود.

مزایا و معایب گردنبند هرینگبون

هر طلا و جواهری مزایا و معایبی دارد. بهتر است قبل از خرید این نوع زنجیر با مزایا و معایب آن آشنا شوید و بدانید هرینگبون چیست. البته این را نیز بدانید که از هر نوع طلا و جواهری اگر به درستی مراقبت کنید، می‌توانید معایب آن را به حداقل برسانید.

مزایا

• این گردنبند بسیار زیبا است و به دلیل طراحی مسطحی که دارد، روی گردن به صورت صاف می‌ماند و جلوه بسیار زیادی به گردن و استایل فرد می‌دهد.
• به دلیل سطح پهنی که دارد باعث درخشندگی بیشتری می‌شود و بهترین گزینه برای استفاده در یک مجلس یا مهمانی می‎‌باشد.
• گردنبند هرینگبون به دلیل طرح‌های مختلفی که دارد، برای موقعیت‌های رسمی بسیار مناسب است.
• این گردنبند به دلیل اینکه سبک‌های مختلفی دارد، بعضی از انواع آن برای موقعیت‌های کژوال مناسب است و می‌توان با استایل‌های دیگر نیز آن را ست کرد ولی فراموش نکنید که مراقبت از آن بسیار مهم است.

طلای هرینگبون چیست

معایب

• همان‌طور که قبلا بیان کردیم و با این موضوع که هرینگبون چیست، آشنا شدیم. در ادامه باید بگوییم که این گردنبند به مراقبت بیشتری نیاز دارد. زیرا به راحتی پیچ می‌خورد.
• اگر این گردنبند را محکم بکشید، خم می‌شود و آسیب می‌بیند.
• در هنگام فعالیت باید آن را از گردن خارج کنید.
• برای استفاده روزمره مناسب نمی‌باشد.
• اگر در اثر شکستگی یا خم شدن آسیب ببیند به راحتی تعمیر نمی‌شود و بعد از تعمیر امکان شکستن آن بیشتر خواهد شد.

 

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهر راف گلد

در این مقاله درباره اینکه هرینگبون چیست، مطالبی را بیان کردیم. همچنین دلیل نام‌گذاری و نحوه ساخت و نگهداری این زنجیر طلا را برایتان بازگو کردیم. اکنون از شما می‌خواهیم به وب‌سایت گالری طلا و جواهر راف گلد مراجعه کنید و از انواع زیورآلات این گالری به خصوص انواع زنجیرهای طلا و گردنبندهای طلا در این گالری دیدن فرمایید.
این گالری طلا و جواهرات خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب برای شما عرضه داشته است. شما می‌توانید با خرید آنلاین زنجیر طلا زنانه، زنجیر طلا مردانه، زنجیر طلا با نگین و بدون نگین از این گالری از آفرهای ویژه آن نیز استفاده کنید.
با راف گلد خرید راحت و به صرفه را تجربه خواهید کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست