برند ون کلیف یکی از نمایندگان فرانسه در دنیای مد و فشن

طلا و جواهرات در برندها و مدل‌های گوناگونی در جهان تولید می‌شوند که به عنوان یک وسیله زینتی همواره کاربرد خاص خود را داشته‌اند. این فلز گران‌بها به دلیل خواص فوق‌العاده و همچنین ارزش بالایی که دارد به عنوان بهترین فلز در دنیا شناخته شده است. در دنیای جواهرات برندهای مشهوری مانند برند ون کلیف، برند هرمس، برند کارتیه و … وجود دارد.

کمپانی‌های بزرگ و مشهور زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که زیباترین و خاص‌ترین اکسسوری‌های جواهر را طراحی و به فروش می‌رسانند.

اکنون قصد داریم یکی دیگر از برندهای محبوب و پرطرفدار در زمینه طراحی و تولید انواع جواهرات زیبا و خاص یعنی برند ون کلیف را به شما معرفی نماییم. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید درباره این برند محبوب فرانسوی، تاریخچه و محصولات آن اطلاعاتی بیشتر کسب نمایید در ادامه این مطلب از راف گلد با ما همراه باشید.

معرفی برند ون کلیف

معرفی برند ون کلیف آرپلز، برند محبوب فرانسوی

ما در مقالات پیشین به معرفی برند طلا هرمس که یک کمپانی لوکس در زمینه طراحی و تولید جواهرات است و همچنین معرفی برند کارتیه با اکسسوری‌های جذاب و مشهور پرداختیم.

همانطور که بیان کردیم ون کلیف آرپلز (Van Cleef & Arpels) از جمله برندهای لوکس فرانسوی در زمینه طراحی و تولید انواع جواهرات و اکسسوری‌های لوکس است. در حقیقت می‌توان گفت محصولات این کمپانی برگرفته از هنر، خلاقیت و زیبایی هستند که در کنار سنگ‌های قیمتی ارزشی چندان برابر پیدا کرده‌اند.

ساخت انواع زیورآلات الهام گرفته از طبیعت مانند گل‌ها، حیوانات و استفاده از سنگ‌های رنگی و همچنین تنوع، کیفیت و سبک خاصی از زیورآلات سبب شهرت و محبوبیت برند ون کلیف در جهان شده است.

انواع محصولات معروف ونکلیف عطر و ادکلن، ساعت، زیورآلاتی مانند دستبندهای النگویی، گردنبند، انگشتر و سایر اکسسوری‌های آن در جهان طرفداران زیادی داشته و هنرمندان بسیاری نیز از این برند حمایت کرده‌اند.

در جوامع امروزی و دنیای مد و فشن زیورآلات طرح ون کلیف جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و به عنوان اکسسوری‌های ترند در جهان به شمار می‌رود.

اگرچه محصولات این شرکت دارای قیمتی بالا هستند و خرید آن برای عموم مردم امکان‌پذیر نخواهد بود اما طرح‌های کپی بسیار زیادی از محصولات این شرکت در بازار یافت می‌شود که دارای قیمتی مقرون‌به صرفه هستند.

معرفی برند ون کلیف آرپلز

نگاهی مختصر به تاریخچه برند ون کلیف

برند ون کلیف در سال 1896 توسط فردی به نام آلفرد ون کلیف به همراه پدر همسرش یعنی سالامون آرپلز در کشور فرانسه و شهر پاریس بنیان‌گذاری شد.

تولید جواهرات با الهام از طبیعت در راس تولید محصولات این شرکت قرار گرفت و در مدت زمانی کوتاه توانست طرفداران زیادی به دست آورد. در سال 1906 سالامون از دنیا رفت و ون کلیف به همراه پسران سالامون ادامه این مسیر را همراهی و اقدام به راه‌اندازی چندین بوتیک جواهرات برند کردند.

نخستین بوتیک جواهرات روبروی هتل معروف و لوکس ریتس قرار داست که اشراف زادگان اروپایی زیادی در آن رفت و آمد می‌کردند. انتخابی هوشمندانه برای قرار گرفتن مکان بوتیک، سبب شناخته شدن و شهرت بیشتر جواهرات این برند شد. پس از آن با راه‌اندازی بوتیک‌های دیگر در سراسر دنیا ونکلیف توانست به یک برند محبوب در جهان تبدیل شود.

در سال 1925 میلادی این کمپانی موفق به دریافت جایزه نمایشگاه بین‌المللی هنرهای صنعتی برای یک دستبند الماس با طراحی زیبا از گل‌های طبیعت شد.

مجموعه‌های بی‌نظیر از جواهرات، شیوه طراحی خاص و مدرن سبب شد تا بسیاری از شاهزادگان مانند فرح شاهزاده ایرانی، گریس کلی شاهزاده کانادا و همچنین الیزابت تیلور از این زیورآلات استقبال کنند. این برند امروزه به شهرت جهانی رسیده و طرفداران زیادی در دنیا دارد.

تاریخچه ون کلیف

طرح‌های محبوب و معروف برند ون کلیف آرپلز در جهان

در ادامه به معرفی معروف ترین طرح های برند ون کلیف میپردازیم.

  •  کالکشن الحمرا با طرحی از شبدر چهار برگ

در حقیقت زیباترین و محبوب‌ترین جواهرات برند ون کلیف کالکشن زیبا و جذاب الحمرا است. این زیورآلات از طرحی از گل شبدر 4 برگ و طاق نمای کاخ الحمرا در اسپانیا الهام گرفته است که در طراحی آن نگین‌های جواهر و سنگ‌های قیمتی با ظرافت خاصی به کار رفته است.

آویزهای الحمرا نمادی از خوشبختی، عشق و زیبایی هستند و نظر هر فردی را به خود جلب خواهند کرد.. این طرح در سال 1986 توسط این کمپانی رونماییی شد و به سرعت در میان اشراف زادگان مورد توجه قرار گرفت. این مجموعه از گذشته تا به امروز در گروه پرطرفدارترین زیورآلات این شرکت قرار دارد و نمونه‌ها و رنگ‌های گوناگونی از آن طراحی و به فروش می‌رسند.

معرفی کالکشن های ون کلیف

  •  مجموعه بی نظیر Passe Partout ون کلیف و آرپلز

مجموعه جذاب Passe-Partout که در زبان فرانسوی به معنای شاه کلید است از جمله نمونه‌های خاص تولید شده توسط کمپانی ونکلیف و آرپلز است. از این اثر در سال 1938 برای اولین بار در فرانسه رونمایی شد.

در حقیقت در طراحی این جواهر از دو گل بزرگ و متصل به یک زنجیر استفاده شده که قابلیت تغییر داشته و به کاربر این امکان را می‌دهد که به عنوان یک گردنبند در مدل‌های مختلف در گردن قرار گرفته و حتی به عنوان یک دستبند نیز استفاده شود.

در ساخت این مدل از سنگ‌های رنگی و گران‌قیمت استفاده شده بود که زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن بخشیده است. این جواهر در سال 1940 به دلیل استفاده دو بازیگر زن یعنی همسر چارلی چاپلین و وارث دوریس، به سرعت در میان مردم محبوب شد.

  •  گردنبند زیپ ونکلیف

گردنبند طرح زیپ نیز یکی دیگر از نمونه‌های خاص و محبوب برند ون کلیف است که توسط مدیر هنری ون کلیف یعنی دختر خانواده به نام رنه و شخصی به نام دوشس ویندزور طرح آن شکل گرفت.

طراحی آن با استفاده از سنگ‌های قیمتی و فلزات با ارزش سال‌ها طول کشید و سرانجام از این این گردنبند در سال 1951 رونمایی شد. می‌توان گفت گردنبند زیپ از نمونه‌های جسورانه زیورآلات ساخته شده این شرکت است که ابتکاری نوین در طراحی و ساخت آن به کار گرفته شده بود. این مدل نیز علاوه بر گردنبند به عنوان یک دستبند جذاب کاربرد داشت و به یکی از اکسسوری‌ها در صنعت مد تبدیل شد.

گردنبند زیپ ون کلیف آرپلز

  •  مجموعه LA-BOTIQUE ون کلیف آرپلز

در سال 1954 ونکلیف و آرپلز تصمیم گرفتند برای راه‌اندازی مجموعه‌ای فروشگاهی خود، انواع زیورآلات سبک و با قیمتی مناسب را تولید کنند.

بدین ترتیب همچنان با الهام از طبیعت و با استفاده از سنگ‌های نیمه قیمتی نمادها و جواهراتی به طرح گل، برگ و حیواناتی مانند شیر، گربه، جغد و سنجاب را طراحی کردند. این مدل‌ها با توجه به قیمت مناسب و به عنوان آویز و زیورآلات تک مورد استقبال قرار گرفت.

  •  سنجاق بالرینا ونکلیف آرپلز

یکی دیگر از محصولات و طرح‌های ماندگار برند ون کلیف سنجاق‌هایی بالرینا هستند که برای اولین بار در سال 1940 در شهر نیویورک طراحی و تولید شدند. ایده این طرح توسط آرپلز و برادرزاده آن و از یک مدرسه باله آمریکایی گرفته شده بود. این گیره که نمادی از رقاس اسپانیایی است با نام سنجاق بالرین شهرت یافت. پس از آن انواع آویزها در رنگ‌های مختلف و گوشواره این طرح نیز طراحی و مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

سنگ‌های قیمتی بسیاری در ساخت این زیورآلات از جمله الماس، یاقوت و زمرد به کار رفته که رقص زنان را به گونه‌های متفاوت به نمایش گذاشته است. مدل‌هایی از این طرح امروزه با نام طرح پری همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

طرح زیورآلات بالرین ونکلیف
انواع زیورآلات امروزی ون کلیف و کاربرد آن در مد و فشن

همانطور که بیان کردیم انواع اکسسوری‌های ونکلیف امروزه در دنیا طرفداران زیادی دارد. از جمله محبوب‌ترین این زیورآلات می‌توان به انواع دستبندهای النگویی ونکلیف، دستبندهای زنجیری، انواع انگشتر طلا، گوشواره، گردنبند طرح ون کلیف، پابند و دیگر زیورآلات اشاره نمود.

این محصولات در وزن‌های گوناگون و با نگین‌ها و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. در دنیای مد و فشن این اکسسوری‌ها با رنگ‌های جذاب در کنار لباس‌های مختلف ست می‌شود و زیبایی آن را چندین برابر خواهد کرد.

انواع دستبندهای النگویی برند ون کلیف در کنار ساعت در دنیای مد و فشن و یا به صورت تک و چندتایی کاربرد داشته و از جمله زیورآلات ترند در سال 2021 به شمار می‌روند. از مشخصات و ویژگی‌های محصولات این کمپانی این است که با هر استایلی ست شده و زیبایی بسیاری به اندام شما خواهد بخشید. کلکسیونی از این زیورآلات را می‌توانید از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد خریداری نمایید.

معرفی انواع محصولات ون کلیف

خرید انواع زیورآلات ون کلیف از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

در این مطلب در ارتباط با معرفی برند ون کلیف، تاریخچه و طرح‌های معروف زیورآلات این برند صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید قیمت اکسسوری‌های این کمپانی بسیار بالا هستند و برای خرید انواع زیورآلات اصلی این کمپانی می‌بایست هزینه بسیار بالایی پرداخت نمایید. اما نگران نباشید.

طرح‌ها و مدل‌های بسیاری از انواع زیورآلات طرح ونکلیف با بالاترین کیفیت توسط گالری طلا و جواهرات راف گلد طراحی و تولید می‌شود. بنابراین با مراجعه به وبسایت این گالری می‌توانید تنوع بسیاری از این زیورآلات را مشاهده نمایید و با چند کلیک ساده محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

این گالری برای خریدهای اینترنتی شما اجرت ساخت پایین را در نظر گرفته است. با خرید آنلاین از هر شهری که هستید در زمانی کوتاه زیورآلات خود را درب منزل تحویل بگیرید. با راف گلد زیبایی و خاص بودن را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست