آیا استفاده از طلا درهنگام سرو غذا مجاز است؟

هر انسانی به زیورآلات, به خصوص طلا و جواهرات علاقه دارد و علاوه بر اینکه برای زیباتر شدن خود از آن استفاده می‌کند, داشتن طلا و جواهرات را نوعی سرمایه و پس انداز برای آینده خود می‌داند. بنابراین سعی می‌کند با توجه به بودجه‌ای که دارد این زیورآلات را خریداری کند. نکته مهی که شاید کمتر به آن دقت شود, نگهداری از طلا و جواهرات و استفاده مناسب از این اکسسوری ها می‌باشد. طلا و جواهرات مانند دیگر وسایل دچار آلودگی می‌شود و میکروب بسیاری را جذب خود می‌کنند. اگر آنها را از نزدیک و زیر میکروسکوپ مشاهده کنید, از دیدن آن همه آلودگی متعجب می‌شوید. هنگامی که این میکروب ها با مواد‌غذایی تماس داشته باشند می‌تواند آنها را ناسالم کنند و باعث بیماری شوند. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که این اکسسوری های با ارزش تا چه اندازه می‌توانند ناقل بیماری باشند. به همین دلیل, توصیه می‌شود طلا و جواهرات خود را در هنگام آشپزی و یا زمان سرو غذا از دست خود خارج کنید و در آشپزخانه هرگز از آنها استفاده نکنید. استفاده از طلا و جواهرات علاوه بر اینکه سبب انتقال میکروب می‌شود باعث فرسودگی و از بین رفتن درخشندگی آن و در نهایت آسیب به جواهراتتان می‌شود. با توجه به این موضوع بسیار مهم ما در این مقاله می‌خواهیم مطالبی را درباره استفاده از طلا هنگام سرو غذا برای شما بیان کنیم. لطفا درادامه با ما همراه باشید.

برای استفاده از طلا هنگام سرو غذا بایذد به برخی نکات دقت کرد.

نکات بهداشتی استفاده از طلا و جواهرات هنگام سرو غذا

از آنجایی که رعایت بهداشت در هنگام درست کردن غذا و سرو آن حائز اهمیت است, بنابراین برای تهیه غذا, مخصوصا در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها باید تمام دستورالعمل های بهداشتی مدنظر گرفته شود. به دلیل اینکه باکتری هایی مانند: کپک سیاه, گونه های قارچی و… روی طلا و جواهرات دیده شده‌اند, می‌توانند خطرات زیادی را برای آلوده شدن موادغذایی و سلامتی افراد به همراه داشته باشند. طبق یک مطالعه جدید, نشان داده شده که جواهرات در طی یک هفته می‌تواند میکروبی برابر با میکروب کاسه توالت را به خود جذب کند. بنابراین هر چند روز یکبار با تمیز کردن طلا در خانه, بیماری و آلودگی را از خود دور کنید. پس یکی از این نکات بهداشتی مهم که باید به آن دقت کنیم, استفاده از طلا هنگام سرو غذا می‌باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  •  هنگام آشپزی باید تمام جواهرات خود را دربیاورید تا آلودگی ناشی از زیورآلات خود را به غذا منتقل نکنید. لمس زیورآلات با غذا می‌تواند ایمنی موادغذایی را به خطر اندازد و جایی برای تجمع میکروب و باکتری ها باشد.
  • زمانی که در حال ورز دادن خمیر با انگشتر یا حلقه باشید, نه تنها باعث آلودگی غذا خواهید شد بلکه به جواهرات خود نیز آسیب می‌رسانید. بنابراین استفاده از طلا هنگام سرو غذا یا زمان آشپزی سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.
  • هنگام مخلوط کردن مواد غذایی با دست در حالیکه زیورآلات در دستانتان باشد سبب انتقال میکروب به مواد‌غذایی می‌شود. همچنین درخشندگی طلای شما را هم از بین می‌برد. سیاه شدن طلا نمونه ای از همین موارد است.

عدم انتقال میکروب هنگام سرو غذا از نکات مهم برای استفاده از طلا هنگام سرو غذا است.

  • بخار ناشی از غذا در هنگام آشپزی می‌تواند باعث تشکیل رسوباتی بر روی جواهرات شما شود و آن رسوبات نیز سبب انتقال آلودگی به غذا شوند. همچنین به زیورآلات شما نیز آسیب می‌رساند.
  • علاوه بر اینکه باید هنگام درست کردن غذا طلا و جواهرات خود را خارج کنید, و استفاده از دستکش هنگام آشپزی ضروری می‌باشد و در نهایت استفاده از طلا هنگام سرو غذا مجاز نمی‌باشد.

نکات ایمنی استفاده از طلا و جواهرات هنگام سرو غذا

همان طور که رعایت بهداشت در مورد استفاده از طلا هنگام سرو غذا ضروری است, رعایت نکات ایمنی نیز بسیار مهم می‌باشد. اهمیت ندادن به نکات ایمنی می‌تواند سلامتی و جان افراد را به خطر بیاندازد. بهتر است قبل از استفاده از طلا و جواهراتی که قفل آنها باز می‌شود یا خراب است به طلاسازی مراجعه و نسبت به تعمیرات طلا اقدام کنید. در ادامه مواردی را برای استفاده از جواهرات هنگام سرو غذا برای شما بیان می‌‌کنیم.

  •  بسیاری از زیورآلات دارای مهره‌ها, آویزها و یا سنگ های ریزی هستند که ممکن است باز شوند و در غذا بیوفتند و خطرات ناشی از خفگی را برای افراد به همراه داشته باشند. قبل از کار در آشپزخانه و یا سرو غذا طلا و جواهرات خود را کنار بگذارید تا هم ایمنی را رعایت کنید و نیز جواهراتتان آسیب نیبند.
  • به دلیل اینکه برای کار در آشپزخانه از وسایل نوک تیز مانند چاقو, پوست کن و غیره استفاده می‌شود امکان این که به طلای شما گیر کند و سبب خراش و در نهایت شکستگی آن شود و با موادغذایی مخلوط شود, بسیار زیاد است. همچنین در هنگام استفاده از این وسایل نوک تیز امکان ضربه به زیورآلات وجود دارد. مانند دستبند های چرمی که امکان پارگی و آسیب به چرم آن وجود دارد. پس باید در نگهداری دستبند چرم و طلا دقت کنید. بنابراین استفاده از طلا هنگام سرو غذا و یا زمان آشپزی توصیه نمی‌شود.

باتوجه استفاده از ابزاز نوک تیز در آشپزخانه هنگام استفاده از طلا هنگام سرو غذا مراقب سلامت زیورآلات خود باشید.

  • استفاده انواع پیرسینگ ها در نواحی گوش, بینی, لب, زبان و غیره در هنگام آشپزی و سرو غذا مناسب نمی‌باشد و افتادن آن در غذا سبب خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.
  • به دلیل نداشتن قفل محکم در بعضی زیورآلات ریز و درشت, و نیز گیر کردن بعضی از جواهرات به لباس و یا به میز سرو غذا نظیر دستبند, گردنبند و جواهراتی که آویزمروارید یا مهره دارند و پاره شدن آنها و افتادن احتمالی آن در لابه لای غذا استفاده از جواهرات هنگام سرو غذا خطرناک می‌باشد و باید در هنگام آشپزی و سرو غذا از این اکسسوری ها استفاده نشود.
  • استفاده از سنگ های قیمتی در آشپزی و نیز استفاده از طلا هنگام سرو غذا ممنوع است به دلیل اینکه در صورت تماس آنها با موادغذایی و بخار غذا آسیب می‌بینند و درخشش و خواص خود را از دست می‌دهند. همچنین احتمال شل شدن و جدا شدن آنها از طلای کار شده وجود دارد و در نهایت با افتادن در غذا سلامت افراد را به خطر می‌اندازند. بهتر است قبل از استفاده و خرید سنگ های قیمتی در هنگام کار در آشپزخانه و رستوران ها درباره یکی از آنها مثلا راهنمای خرید یاقوت سرخ مطالبی را مطالعه فرمایید.

هنگام استفاده از طلا هنگام سرو غذا اگز زیورآۀات شما دارای سنگ های قیمتی هستند بهتر است قبل از هرکاری آنها را درآوزید.

استفاده از چه زیورآلاتی در محیط آشپزخانه مجاز است؟

طبق گفته سازمان مواد‌غذایی در هنگام کار در آشپزخانه و استفاده از طلا هنگام سرو غذا تنها حلقه‌های ساده عروسی بدون داشتن شیار یا نگین از نوع جواهراتی هستند که کارگرانی که در این قسمت ها کار می‌کنند مجاز به استفاده از آن می‌باشند. ولی زمان کار در آشپزخانه باید دستکش در دست داشته باشند تا حلقه زیر آن پنهان شود و در معرض مواد‌غذایی قرار نگیرد و از انتقال آلودگی تا حد امکان پیشگیری شود.

استفاده از برخی زیورآلات هنگام سرو غذا مجاز است و مانعی ندارد.

خرید آنلاین انواع طلا از گالری طلا و جواهر راف گلد

در این مقاله مطالبی را درباره استفاده از طلا هنگام سرو غذا بیان کردیم. و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را در زمان آشپزی و استفاده از جواهرات هنگام سرو غذا برای شما شرح دادیم. اکنون به شما گالری طلا و جواهر راف گلد را معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم با مراجعه به وب سایت این گالری از انواع طلا و جواهرات بی نظیر آن دیدن فرمایید. گالری راف گلد انواع زیورآلات شیک و مدرن خود را مانند طلا و جواهرات با نگین و بدون نگین همراه با قفل های ایمن و با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب برای شما عرضه داشته است. شما می‌توانید با خرید آنلاین انواع انگشتر کارتیه, النگو طلا زنانه, گوشواره حلقه‌ای و گردنبند طلا ظریف زنانه علاوه بر قیمت به صرفه از آفرهای ویژه آن نیز استفاده کنید. همچنین با خرید آنلاین از این گالری معتبر در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد و نیز فاکتور معتبر هم دریافت می‌کنید. با راف گلد اطمینان را تجربه خواهید کرد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست